Publicitate
China se confruntă pe plan global cu sporirea presiunilor comerciale în urma creşterii semnificative a exporturilor sale EV, multe ţări susţinând că producţia este puternic subvenţionată de Beijing, pentru a stimula creşterea economiei, relatează Reuters.
Vineri, Comisia Europeană a anunţat impunerea de tarife vamale suplimentare la importurile de vehicule electrice din China.
"Măsurile discriminatorii luate de Turcia nu respectă reglementările OMC şi sunt de natură protecţionistă. Cerem Turciei să respecte reglementările OMC şi să corecteze imediat măsurile", avertizează autorităţile de la Beijing.
Oficialii Guvernului turc nu au răspuns solicitărilor de a face comentarii.
În iunie, Ankara a anunţat tarife vamale suplimentare de 40% la importurile de vehicule electrice din China, iar în septembrie au fost impuse condiţii stricte la importurile de vehicule hibride plug-in din unele ţări, inclusiv China.
Cu toate acestea, în ultimele luni s-au extins legăturile cu producătorii auto chinezi. În iulie, producătorul chinez de vehicule electrice BYD a convenit cu Guvernul de la Ankara construirea unei fabrici de un miliard de dolari în Turcia, cu o capacitate anuală de 150.000 de unităţi. Noua uzină din Turcia este o dovadă a dorinţei BYD de a fi mai aproape de marile pieţe auto, dar şi a intenţiei grupului chinez de a se proteja de ameninţarea tarifelor vamale suplimentare.
Şi alte companii din China, cum ar fi Chery şi SAIC, sunt în negocieri pentru înfiinţarea unor unităţi de producţie în Turcia.
Răspunsul Chinei la tarifele suplimentare impuse de UE
După ce UE a votat implmenetarea unei taxe suplimentare de până la 45% pentru importurile de mașini electrice din China, Beijingul a impus măsuri antidumping temporare asupra importurilor de brandy din Uniunea Europeană.
Ministerul chinez al Comerțului a declarat că dumpingul de brandy provenit din UE amenință sector chinez al acestui produs cu „daune substanțiale” și a impus mărci cum ar fi Hennessy sau Remy Martin cu tarife antidumping temporare pe 8 octombrie.
Inițial, China a suspendat măsurile planificate, înainte de votul UE privind tarifele EV pentru a încerca o negociere.
În ianuarie, Beijingul declarase că investighează dacă producătorii de brandy din UE își vând produsele în țară la prețuri mai mici decât cele de pe piața chineză, ceea ce a afectat sentimentele producătorilor de coniac, în special ale companiilor franceze precum Remy și Pernod.
Industria franceză a coniacului reprezintă aproape toate importurile de coniac din UE ale Chinei. China are în desfășurare și în etapa de investigație alte produse provenite din Occident, cum ar fi produsele lactate, carnea de porc și plasticul.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.