Producătorul elvețian de panouri solare Meyer Burger se confruntă cu o concurență acerbă din partea producătorilor chinezi și avertizează că ar putea fi nevoit să își închidă fabrica de producție deficitară din Germania dacă guvernul nu intervine cu sprijin financiar.
"Producătorii chinezi vând în mod deliberat bunuri în Europa cu mult sub propriile costuri de producție", a declarat directorul executiv Gunter Erfurt pentru Reuters.
"Ei pot face acest lucru deoarece industria energiei solare din China a fost subvenționată strategic cu sute de miliarde de dolari timp de ani de zile"."
China inundă Uniunea Europeană cu produse ieftine și deschide un nou front în războiul comercial al Occidentului cu Beijingul, care a început cu tarifele de import impuse de Washington în 2018.
De-a lungul anului trecut, factorii de decizie politică din China și-au semnalat intenția de a face din cererea internă un important motor de creștere pentru ca cea de-a doua mare economie a lumii să renunțe la dependența de decenii întregi de infrastructură și de sectorul imobiliar.
Direcția actuală a Chinei duce la mai multe conflicte comerciale, avertizează Pascal Lamy, fost șef al Organizației Mondiale a Comerțului, în prezent profesor la China Europe International Business School.
"Acest lucru nu este sustenabil", a declarat Lamy. "Supracapacitatea va duce inevitabil la o problemă".
"Am ajuns să realizăm că aceasta este o problemă structurală și că provine din faptul că o parte a sistemului de producție chinez nu este determinată de comportamentul pieței, ci de investițiile dirijate de Partidul Comunist Chinez."
Acest model bazat pe investiții a dus la supracapacitate industrială în principalele sectoare ale Chinei, cum ar fi oțelul și, mai recent, în producția de vehicule electrice și în bunurile tehnologie.
China creează controverse
Washingtonul a impus tarife comerciale Chinei și, de asemenea, dorește să taie accesul Beijingului la cipuri pentru a-i încetini progresele tehnologice și militare. De asemenea, China își intensifică investițiile în infrastructură și în industrie la nivel național.
Economist Intelligence Unit prevede că, până în 2027, capacitatea de producție de baterii a Chinei va depăși de patru ori cererea, pe măsură ce industria vehiculelor electrice continuă să crească.
În afara industriei auto, Bruxelles-ul încearcă, de asemenea, să își reducă dependența de China pentru materialele și produsele necesare tranziției sale ecologice. Beijingul își desfășoară propria investigație antidumping în ceea ce privește brandy-ul provenit din UE.
India a impus taxe antidumping pentru o parte din oțelul chinezesc în septembrie 2023, adăugându-se altor bariere comerciale și restricții de investiții care au oprit proiectele planificate de producătorii auto chinezi.
Pentru a se adapta la această situație, alte țări importante ar trebui să permită ca economiile lor să piardă o parte din cota de investiții și de producție.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.