Un vapor cargo ajungea la finalul lunii noiembrie, în portul chilean San Antonio, purtând în vintrele sale primele 100 de autobuze electrice produse în China, Chile dorind să revoluționeze sistemul de transport în comun, scrie World Economic Forum.
Planul ambițios al chilienilor este de a elibera capitala Santiago de problema smogului. O altă măsură pentru a atinge acest scop a fost popularizarea scuterelor electrice.
Chile, celebră pentru bogăția de zăcăminte minerale, este cel mai mare producător de cupru, al doilea cel mai mare producător de litiu, element esențial în producerea de vehicule electrice, are ca țel mărirea ce zeci de ori a numărului vehiculelor electrice până în 2022.
Reacția STB după ce unul dintre noile autobuze s-a defectat
Susana Jiménez, ministrul Energieim, a declarat pentru Reuters că guvernul vrea ca proporția de vehicule electrice să ajungă la 40% la vehiculele private ș 100% a celor din transportul public până în 2050.
Inițiativa plasează Chile în fruntea mobilității curate din America Latină cât și din rândul țărilor în curs de dezvoltare.
Provocările vin din prețul mare al vehiculelor electrice și numărul mic al punctelor de încărcare din țară. Chile are numai 40 de stații de încărcare din care jumătate di în Santiago.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.