Toți producătorii majori de autovehicule au în plan mașinile electrice, pentru reducerea emisiilor cu efect de seră, însă producția de baterii litiu-ion generează la rândul ei poluare, scrie Bloomberg.
Până în 2021 capacitatea de producție trebuie să acopere mai mult de 10 milioane de mașini care vor folosi baterii de 60 kw/h. Aprovizionarea se va face din China, Thailanda, Germania și Polonia, care se bazează pe electricitate produsă de cărbuni.
”Suntem puși în fața unui nou val de emisii de CO2”, a declarat Andreas Radics, managing partner la Berylls Strategy.
Este adevărat că pe parcursul funcționării lor, mașinile electrice nu au emisii de carbon, însă producerea lor da și mai ales producerea bateriilor.
Pentru producerea unei baterii de aproximativ 500 de kg care asigură funcționarea unui vehicul sport, se va produce cu 74% mai mult CO2 decât dacă s-ar produce o mașină convențională dar eficientă, într-o fabrică alimentată cu combustibil fosil.
Autoritățile de reglementare nu au emis încă instrucțiunile pentru nivelul adminisibil de carbon pe timpul vieții unei mașini electrice.
”Se va ajunge la verificarea locului în care bateria este produsă, cum e produsă, și chiar de unde ne vom cumpăra mașina electrică”a declarat Henrik Fisker, CEO-ul unei companii californiene care dezvoltă vehicule electrice.
Însă beneficiul acestor mașini în orașe se va simți imediat: au motoare silențioase astfel că poluarea fonică se va reduce, vor scădea toxine precum oxidul de nitrogen, un compus care este eliminat de motoarele diesel și care este periculos și nociv pentru sănătatea oamenilor.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.