Cât de poluante sunt maşinile nepoluante

DCBusiness Team |
Data actualizării: | Data publicării:

Sub capotele milioanelor de mașini electrice care vor rula pe șoselele lumii în următorii ani va fi o baterie cam murdară.

Toți producătorii majori de autovehicule au în plan mașinile electrice, pentru reducerea emisiilor cu efect de seră, însă producția de baterii litiu-ion generează la rândul ei poluare, scrie Bloomberg.

Până în 2021 capacitatea de producție trebuie să acopere mai mult de 10 milioane de mașini care vor folosi baterii de 60 kw/h. Aprovizionarea se va face din China, Thailanda, Germania și Polonia, care se bazează pe electricitate produsă de cărbuni.

”Suntem puși în fața unui nou val de emisii de CO2”, a declarat Andreas Radics, managing partner la Berylls Strategy.

Este adevărat că pe parcursul funcționării lor, mașinile electrice nu au emisii de carbon, însă producerea lor da și mai ales producerea bateriilor.

Pentru producerea unei baterii de aproximativ 500 de kg care asigură funcționarea unui vehicul sport, se va produce cu 74% mai mult CO2 decât dacă s-ar produce o mașină convențională dar eficientă, într-o fabrică alimentată cu combustibil fosil.

Autoritățile de reglementare nu au emis încă instrucțiunile pentru nivelul adminisibil de carbon pe timpul vieții unei mașini electrice.

”Se va ajunge la verificarea locului în care bateria este produsă, cum e produsă, și chiar de unde ne vom cumpăra mașina electrică”a declarat Henrik Fisker, CEO-ul unei companii californiene care dezvoltă vehicule electrice.

Însă beneficiul acestor mașini în orașe se va simți imediat: au motoare silențioase astfel că poluarea fonică se va reduce, vor scădea toxine precum oxidul de nitrogen, un compus care este eliminat de motoarele diesel și care este periculos și nociv pentru sănătatea oamenilor.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9766
Diferența 0.0004
Zi precendentă 4.9762
USD
Azi 4.7317
Diferența 0.0147
Zi precendentă 4.717
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9766 RON
USD flag1 USD = 4.7317 RON
GBP flag1 GBP = 5.9743 RON
CHF flag1 CHF = 5.3535 RON
AUD flag1 AUD = 3.0801 RON
DKK flag1 DKK = 0.6672 RON
CAD flag1 CAD = 3.3872 RON
HUF flag1 HUF = 0.0121 RON
JPY flag1 JPY = 0.0307 RON
NOK flag1 NOK = 0.4280 RON
SEK flag1 SEK = 0.4288 RON
XAU flag1 XAU = 405.9099 RON
Monede Crypto
1 BTC = 464127.25RON
1 ETH = 15744.31RON
1 LTC = 428.08RON
1 XRP = 6.44RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.99% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.59%
6 luni: 5.63%
12 luni: 5.68%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET17302.900.63%
BET-BK3221.640.41%
BET-EF929.350.69%
BET-FI60662.120.61%
BET-NG1219.650.92%
BET-TR38161.220.63%
BET-TRN37092.260.63%
BET-XT1485.430.59%
BET-XT-TR3220.460.59%
BET-XT-TRN3136.900.59%
BETAeRO921.78-0.46%
BETPlus2560.280.63%
RTL38306.500.68%

Opinii

Dumitru Chisăliță, președintele AEI
Profesorul Mircea Coșea / Foto: Crișan Andreescu

Donald Trump revine. Mircea Coşea: Ce se schimbă pentru România și economia europeană?

Donald Trump a fost ales din nou președinte în...

Adrian Negrescu, analist economic

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel