Potrivit sursei citate, planul de redresare se bazează pe doi mari piloni: eficientizarea operaţională, astfel încât compania să genereze profit operaţional din cel de-al doilea an al derulării procedurii de concordat preventiv şi obţinerea de venituri prin valorificarea şi darea în plată a activelor neproductive ale companiei, cu scopul capitalizării sale şi al achitării creanţelor istorice.
Printre măsurile de eficientizare operaţională, ca exemplu, se află creşterea, din 2020, a volumului de mărfuri transportate prin implementarea unei politici comerciale la preţuri competitive, structurarea parcului de material rulant conform nevoilor clienţilor, reducerea cheltuielilor de exploatare, reducerea cheltuielilor cu închirierea de vagoane prin investiţii în parcul propriu, înfiinţarea unui departament de restructurare cu obiective clare, reorganizarea regionalelor CFR Marfă şi a structurii centrale.
Planul a fost realizat în urma unei analize a activităţii curente a societăţii, respectiv a raportului dintre activele aflate în patrimoniul CFR Marfă S.A., inclusiv din perspectiva gradului de utilizare a acestora, şi datoriile înscrise în evidenţele contabile.
Citește și CFR Marfă a intrat în procedura premergătoare insolvenței
La data depunerii planului, respectiv 21 februarie 2020, activul companiei are un cuantum de 5,1 miliarde de lei, din care imobilizările corporale ating 4,7 miliarde de lei. Toate imobilizările corporale au fost evaluate de către un evaluator agreat ANEVAR, printr-un raport finalizat în luna mai 2019. Datoriile evidenţiate în contabilitatea CFR Marfă S.A. sunt în valoare de 1,3 miliarde de lei. Astfel, rezultă că activul companiei este mult superior pasivului cuprins în cadrul planului de concordat.
În definirea strategiei de redresare au fost identificate active neproductive care acoperă ca valoare datoriile istorice ale companiei. În etapa următoare, CFR Marfă împreună cu administratorul concordatar va continua demersurile de identificare a acelor active care nu sunt folosite în activitatea companiei, în vederea valorificării sau dării în plată, cu obiectivul de a degreva compania de costuri suplimentare - servicii de pază, întreţinere, reparaţii, taxe şi impozite locale, arată administratorul de insolvenţă.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.