Preoteasa a prezentat, în Gara de Nord, cinci vagoane și două locomotive modernizate din fondurile proprii ale companiei, în prezența ministrului Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu. Vagoanele și locomotivele au fost modernizate conform standardelor europene și sunt dotate cu aer condiționat, spațiu pentru bagaje, USB 230 și toate dotările necesare unui tren, ajungând la viteza de 200 km/h.
În ceea ce privește modernizările de material rulant din fondurile proprii ale companiei, directorul general a subliniat că anul acesta mai au un singur vagon și două locomotive. În schimb, pe PNRR, în proces de modernizare sunt 139 de vagoane și 55 de locomotive. Din acestea, 30 de vagoane de dormit, cușetă și vagoane restaurant sunt deja în lucru.
"Avem o cerere foarte mare de material rulant. Cererea de transport pe calea ferată a crescut foarte mult în ultimii 2-3 ani. Încercăm să facem tot ce putem și niciun angajat al CFR Călători nu se va da în urmă de la a face ce poate. Avem material rulant și de 30 de ani și de 50 de ani. Noi încercăm să-l ținem în circulație. Avem două variante: să-l ținem în circulație cu intervențiile pe care le avem sau să îl scoatem și să reducem capacitatea de transport. Am ales să-l ținem în circulație și să încercăm să-l folosim la capacitate. Am mai avea nevoie de aproape 500 de vagoane, dar nu neapărat vagoane, ci unități de transport, că le putem transforma în automotoare, rame. Vă spun că am în derulare acum o licitație de închiriere de automotoare diesel și vreau să iau aproape 100 de automotoare. Este un pionierat, mergem puțin cam încet, dar eu sper ca în iulie să am licitația asta gata. Închirierea se va face pe o perioadă între 3 și 5 ani", a adăugat Preoteasa.
Vagoanele și locomotivele expuse în Gara de Nord fac parte dintr-un lot de șase vagoane de călători clasa a II-a, modernizate în conformitate cu standardele UE, la Atelierele CFR Grivița, prin programul investițional derulat în regim propriu de CFR Călători. Acestea urmează să fie introduse în compunerea trenurilor de călători în trafic intern și internațional, contribuind astfel la creșterea capacității de preluare a cererii zilnice de trafic.
Proiectul de modernizare a celor șase vagoane este în valoare de 22,18 milioane de lei, din fonduri proprii, se arată într-un comunicat al companiei. Cele două locomotive expuse fac parte de asemenea dintr-un lot de șase unități de tracțiune electrică, cu costuri de 22,4 milioane de lei.
CFR Călători este ferm angajată în realizarea de investiții pentru creșterea și modernizarea parcului de vehicule feroviare pe care îl deține, în paralel cu îmbunătățirea serviciilor oferite călătorilor.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.