Două trasee de cale ferată se modernizează. De unde vin banii

Matei Ion |
Data publicării:
Sursa de finanţare este asigurată din fonduri nerambursabile
Sursa de finanţare este asigurată din fonduri nerambursabile

Compania Naţionale de Căi Ferate "CFR" SA şi Asocierea RailWorks au semnat joi contractul, în valoare de 2,97 miliarde lei, fără TVA, pentru modernizarea subsecţiunilor Braşov - Apaţa şi Caţa - Sighişoara, ceea ce va permite circulaţia trenurilor de călători cu viteza maximă de 160 km/h, a anunţat Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor (MTIC).

Sursa de finanţare este asigurată din fonduri nerambursabile (finanţare CEF) şi de la bugetul de stat, iar durata totală de finalizare a contractului este de 108 luni (execuţia lucrărilor şi perioada de garanţie) de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor.

"Semnarea acestui contract este o etapă din lungul drum pe care trebuie să îl parcurgem în cel mai scurt timp posibil pentru a readuce calea ferată din România acolo unde îi este locul. Deşi, astăzi, după mai bine de 19 termene în justiţie, s-a semnat unul dintre cele mai importante contracte ca şi valoare nu sunt chiar atât de bucuros din prisma faptului că România a pierdut, totuşi, circa 330 milioane euro, din cauza faptului că nu s-a reuşit semnarea acestui contract anul trecut", a declarat ministrul desemnat al Transporturilor, Lucian Bode, într-un comunicat de presă, transmis AGERPRES.

Potrivit sursei citate, România a fost printre primele ţări care au înţeles importanţa acestui mod de transport, dar după 1990 o serie de decizii greşite au afectat în mod direct dezvoltarea acestui sector.

Raport: Metrorex a încălcat legea în contractul pentru Magistrala 5

"Unii paşi au fost deja făcuţi de când am preluat mandatul de ministru, dar este necesară o intensificare a eforturilor. Ne concentrăm pe dezvoltarea infrastructurii feroviare şi a înnoirii materialului rulant. Genul acesta de contracte, precum cel semnat astăzi, trebuie să devină o obişnuinţă la nivelul căii ferate. Mi-aş dori ca toate companiile noastre din calea ferată să vină cu proiecte bine scrise, pentru că numai aşa putem să facem faţă concurenţei de pe piaţa europeană. În condiţiile în care Comisia Europeană a propus ca 2021 să fie Anul european al căilor ferate, pentru a sprijini realizarea obiectivelor Pactului Ecologic European în domeniul transporturilor, cred că este clar pentru toată lumea cât de important este locul pe care îl ocupă transportul feroviar în economia naţională. De aceea am spus şi o repet: cei care sunt acum la conducerea companiilor de stat din acest domeniu trebuie să vină urgent cu rezultate care să determine pe termen scurt şi mediu dezvoltarea sustenabilă a căii ferate" a spus Bode.

Proiectul de modernizare pe cele două loturi Braşov-Apaţa (Lot 1) şi Caţa - Sighişoara (Lot 3) cuprinde o gamă variată de lucrări de infrastructură şi suprastructură feroviară, şi anume: terasamente linii C.F, consolidări, poduri, viaducte, podeţe, tuneluri, pasaje superioare, lucrări de instalaţii, energoalimentare, telecomunicaţii şi protecţia mediului.

Modernizarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe cele două secţiuni Braşov - Apaţa (Lot 1) şi Caţa - Sighişoara (Lot 3), în lungime totală de aproximativ 86 de kilometri, va contribui la atingerea obiectivului principal de promovare a mobilităţii sustenabile pe secţiunea Frontiera Ungară - Curtici - Arad - Simeria - Sighişoara - Braşov, prin: creşterea vitezei de circulaţie la 160 km/h, reducerea duratei de călătorie, creşterea gradului de siguranţă feroviară, facilităţi pentru accesul persoanelor cu mobilitate redusă, introducerea sistemelor moderne de semnalizare şi de management al traficului, respectiv îmbunătăţirea gradului de confort oferit călătorilor în staţiile de cale ferată.

Subsecţiunile Braşov - Apaţa şi Caţa - Sighişoara, aflate pe tronsonul Braşov - Sighişoara, sunt o componentă a Coridorului Rin - Dunăre.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9768
Diferența 0.0001
Zi precendentă 4.9767
USD
Azi 4.7319
Diferența -0.0137
Zi precendentă 4.7456
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9768 RON
USD flag1 USD = 4.7319 RON
GBP flag1 GBP = 5.9563 RON
CHF flag1 CHF = 5.3448 RON
AUD flag1 AUD = 3.0728 RON
DKK flag1 DKK = 0.6672 RON
CAD flag1 CAD = 3.3585 RON
HUF flag1 HUF = 0.0121 RON
JPY flag1 JPY = 0.0308 RON
NOK flag1 NOK = 0.4260 RON
SEK flag1 SEK = 0.4318 RON
XAU flag1 XAU = 400.2435 RON
Monede Crypto
1 BTC = 434376.92RON
1 ETH = 15671.82RON
1 LTC = 435.10RON
1 XRP = 6.51RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.99% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.87%
6 luni: 5.92%
12 luni: 5.96%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET16985.640.02%
BET-BK3148.910.77%
BET-EF916.02-0.20%
BET-FI60623.351.19%
BET-NG1206.23-0.20%
BET-TR37458.000.02%
BET-TRN36409.010.02%
BET-XT1459.770.16%
BET-XT-TR3164.560.16%
BET-XT-TRN3082.470.16%
BETAeRO909.600.52%
BETPlus2515.390.11%
RTL37727.38-0.02%

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt3
NoMy - smt4.5.3
pixel