Potrivit unui comunicat de presă, orice mesaj text (SMS) venit din partea CEZ Vânzare conţine numele companiei, ca expeditor, fiind specificat şi codul de client, cât şi suma exactă restantă de plată.
În acest context, pentru a evita situaţiile neplăcute, CEZ Vânzare sfătuieşte clienţii să acorde atenţie sporită mesajelor prin care sunt informaţi că: vor rămâne fără energie electrică sau gaze naturale ca urmare a neachitării facturii către CEZ Vânzare; furnizorul CEZ Vânzare şi-a schimbat denumirea care coincide cu cea a altor furnizori de energie electrică/gaze naturale din piaţă; preţurile şi clauzele contractuale deja agreate se modifică; partea de contractare/recontractare a clienţilor se desfăşoară prin intermediul unor parteneriate cu alţi furnizori de energie electrică/gaze naturale cunoscuţi, din piaţă.
"Clienţii nu trebuie să acceseze linkurile din anexa mesajelor, furnizorul CEZ Vânzare nu utilizează linkuri pentru efectuarea plăţii, se foloseşte aplicaţia My CEZ disponibilă în Google Play şi App Store", avertizează compania.
În cazul vizitelor persoanelor care pretind a fi din partea companiei, persoanele în cauză prezintă legitimaţii şi ordine de serviciu, prezintă foarte clar scopul vizitelor şi conţinutul documentelor prezentate, iar acestea din urmă includ informaţiile de identificare ale furnizorului CEZ Vânzare, logo-ul companiei, canalele oficiale de comunicare, care pot fi comparate cu informaţiile din facturile de energie electrică şi gaze naturale CEZ Vânzare, pentru un plus de certitudine.
"În cazul în care există suspiciuni în ceea ce priveşte autenticitatea mesajului, recomandăm verificarea acestuia direct cu furnizorul. Orice mesaj provenit de la o altă sursă decât cele menţionate mai jos poate reprezenta o formă de activitate infracţională care are ca scop obţinerea unor date confidenţiale, cum ar fi date de acces pentru aplicaţii de tip bancar sau informaţii referitoare la carduri de credit", se menţionează în comunicat.
Atac cibernetic care folosește identitatea vizuală a Transelectrica
Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică atrage atenţia în legătură cu o campanie de tip phishing/scam ce vizează compania Transelectrica.
"Echipa DNSC vă supune atenţiei un nou val de atacuri de tip phishing/scam propagate prin intermediul SMS-urilor către utilizatori din România. Campania impersonează compania Transelectrica şi foloseşte scenariul deconectării serviciilor pentru neplată. Odată ce potenţiala victimă accesează link-ul din curiozitate, este redirecţionată către un site de phishing cere şi colectează date sensibile (personale şi de card), acestea ajungând în posesia atacatorilor. Deşi conţine elemente de identitate vizuală corespondente Transelectrica, este evident că nu ne aflăm pe un canal de comunicare oficial pentru respectiva companie, dacă citim numele de domeniu al site-ului pe care suntem trimişi (ithmeony[.]space)", avertizează specialiştii DNSC pe pagina de Facebook a instituţiei. ... Citește mai departe AICI
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.