"Ministerul Afacerilor Interne, prin intermediul Poliţiei de Frontieră, este pregătit pentru verificarea autenticităţii şi valabilităţii certificatelor digitale adoptate la nivelul UE privind vaccinarea, testarea sau vindecarea de COVID-19, măsură ce va facilita libera circulaţie pe durata pandemiei de COVID-19", informează un comunicat al Ministerului Afacerilor Interne (MAI) transmis, miercuri, AGERPRES.
Poliţia de Frontieră Română asigură verificarea autenticităţii şi valabilităţii certificatelor digitale privind vaccinarea, testarea sau vindecarea.
Citește și: Certificatul de vaccinare. De unde și cum îl pot obține românii
Certificatul poate fi prezentat, la intrarea în România sau în oricare alt stat membru al Uniunii Europene, atât în format digital, pe un dispozitiv mobil, cât şi tipărit pe hârtie.
"Reamintim că certificatul digital nu este un document obligatoriu la trecerea frontierei, însă, cu ajutorul lui, persoanele care s-au vaccinat împotriva COVID-19, cele care s-au recuperat după această afecţiune sau cele ce deţin un rezultat negativ la testarea COVID-19 pot dovedi situaţia lor epidemiologică, într-o modalitate operativă", arată sursa citată.
În conformitate cu prevederile legale, nu se vor reţine niciun fel de date sau informaţii din certificatul verificat prin intermediul sistemului informatic al Poliţiei de Frontieră Române sau prin aplicaţia mobilă de verificare ''CoronaScan''.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.