Pentru a achiziţiona încă 0,90% din drepturile de vot, Porsche a investit 400 de milioane de euro, achiziţionând acţiuni Volkswagen de pe piaţă.
"Continuăm să credem că Volkswagen are un potenţial semnificativ pentru a-şi creşte valoarea, iar actuala sa capitalizare de piaţă nu reflectă acest lucru", a afirmat directorul general al Porsche, Hans Dieter Poetsch, care este şi preşedinte al Consiliului de supervizare al VW.
El a adăugat că Porsche va majora dividendele pe 2018 cu 26%, la 2,21 euro per titlu, iar în acest an compania se aşteaptă la un profit net de 3,4 - 4,4 miliarde de euro.
Citește și: BMW și Porsche prezintă stația care încarcă mașinile electrice în 3 minute
În anul fiscal 2018, profitul operaţional al Porsche a crescut cu 4%, la nivelul record de 4,3 miliarde de euro, în timp ce vânzările au urcat cu 10%, la 25,8 miliarde de euro. În 2018, compania a livrat 256.255 vehicule, un avans de 4% faţă de anul precedent, datorită succesului modelelor Panamera, Cayenne şi Macan.
Cele mai bune performanţe ale Porsche au fost înregistrate anul trecut pe piaţa chineză, unde vânzările au crescut cu 12%, la 80.108 unităţi, şi pe piaţa din SUA, unde livrările au urcat cu 3%, la 57.202 vehicule.
Porsche este cea mai profitabilă marcă din portofoliul grupului german Volkswagen AG, iar succesul său este vital pentru tranziţia grupului la vehiculele electrice. Volkswagen AG a alocat aproximativ 40 de miliarde de euro pentru automobile electrice şi conectate şi intenţionează să ofere 50 de modele electrice în anul 2025.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.