Klaus-Michael Kuehne deține acum 17,5% din compania aeriană Lufthansa, potrivit unei declarații trimise miercuri prin e-mail de către holdingul său. Miliardarul a devansat anul acesta statul german devenind cel mai mare acționar, investind o parte din averea făcută în domeniul logisticii.
"Acest lucru subliniază viziunea pozitivă a Kuehne Holding asupra companiei", a declarat o purtătoare de cuvânt a grupului prin e-mail. Ea a refuzat să comenteze dacă Kuehne își va majora în continuare participația.
Kuehne are o avere netă de 32,2 miliarde de dolari, potrivit Bloomberg. El este președinte de onoare și proprietar majoritar al Kuehne + Nagel, cel mai mare transportator maritim de mărfuri din lume.
Mărimea participației lui Kuehne ar însemna că este posibil ca acesta să poată pune un reprezentant în consiliul de supraveghere al Lufthansa atunci când se va elibera un loc. Mandatele a patru reprezentanți ai acționarilor urmează să expire înainte de adunarea anuală din 2023, un eveniment în cadrul căruia acționarii votează noile numiri.
Boom al transportului de marfă
Magnatul nu a comentat public viziunea sa generală cu privire la participația Lufthansa însă mai multe companii mari de transport maritim se orientează către aviația comercială, ca urmare a boom-ului înregistrat de transportul aerian de marfă în timpul pandemiei Covid-19 și a congestionării transportului de marfă pe uscat și pe mare.
Gigantul francez de logistică CMA CGM SA a acceptat în luna mai să achiziționeze o participație la Air France-KLM, în timp ce gigantul de containere MSC Mediterranean Shipping Co SA a făcut o ofertă eșuată împreună cu Lufthansa pentru a achiziționa Italia Trasporto Aereo, cunoscută sub numele de ITA, succesorul transportatorului falimentar Alitalia.
Achiziția Kuehne vine după ce Fondul de stabilizare economică al Germaniei, sau WSF, a cedat participația rămasă la cea mai mare companie aeriană din Europa printr-un plasament cu investitori, obținând un profit de 760 de milioane de euro (758 de milioane de dolari). Statul a intervenit în cursul anului 2020 pentru a salva Lufthansa după ce restricțiile de călătorie legate de pandemie au blocat practic toate cursele aeriene.
Holdingul lui Kuehne deține o participație de 30% din firma germană de transport maritim Hapag-Lloyd AG, o companie care nu a încercat să achiziționeze operațiuni de aviație. Divizia de transport de marfă a Lufthansa operează o flotă de avioane mari și utilizează, de asemenea, spațiul din cala avioanelor de pasageri ale diviziei de transport de pasageri.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.