Acesta le-a mai transmis sindicaliştilor din Metrorex că Federaţia Europeană a Lucrătorilor din Transporturi va supraveghea îndeaproape activitatea noului comisar european pentru transporturi, Adina Vălean, pentru a se asigura că aceasta acţionează mai degrabă în beneficiul angajaţilor din sector şi nu în favoarea angajatorilor.
Taxa Oxigen. Străzile unde se va circula cu restricții
'Ce o să facem în legătură cu schimbarea climatică? Lăsăm muncitorii (din transporturi - n. r.) să plătească ei preţul pentru măsurile care se iau pentru salvarea climei şi a planetei? Sau o să trimitem factura celor care practic fac profit de pe urma poluării şi de pe urma încălzirii climei? Conaţionala dumneavoastră, Adina Vălean, a fost numită săptămâna trecută noul comisar european al transporturilor şi a declarat că este conştientă de importanţa sustenabilităţii domeniului şi a muncitorilor şi că e conştientă de problemele structurale şi sociale care afectează sectorul de transport. Vom vedea în timp dacă ea va face aceste lucruri, dacă va fi un aliat al lucrătorilor din transporturi sau dacă va fi un aliat al angajatorilor. Vă asigur că ETF o va supraveghea îndeaproape pe doamna Vălean, pentru a vedea dacă ea se ridică la înălţimea aşteptările milioanelor de muncitori din transporturi din Europa', a afirmat Frank Moreels.
Preşedintele ETF a susţinut că există o alternativă la liberalizarea şi privatizarea din domeniul transporturilor şi a oferit varianta cooperării sindicale.
'ETF trece printr-o serie de schimbări acum, contextul politic al Europei se schimbă şi sunt din ce în ce mai multe ţări europene care trebuie să facă faţă populismului şi Guvernelor autoritare şi lipsei de democraţie. În mijlocul acestor evenimente, ETF şi sindicatele sale afiliate apără drepturile muncitorilor, indiferent de ce ar spune politicienii şi indiferent de ce spun angajatorii.Să nu credeţi că nu există nicio altă alternativă pentru liberalizare şi privatizare. Există o alternativă pentru această cursă organizată de firme pe spinarea muncitorilor şi vom putea să oprim această cursă dacă rămânem puternici şi dacă muncim împreună, şi nu rugând, deoarece eu vă întreb: sindicatele au obţinut vreodată ceva cerând frumos, prin rugăminţi? Nu. Am văzut că sindicatul dvs. s-a luptat, a negociat atunci când a fost posibil şi aţi răspuns la luptă atunci când a fost necesar', a declarat Frank Moreels.
Acesta a cerut ca automatizarea şi digitalizarea din domeniul transporturilor să nu aibă un impact negativ asupra salariilor angajaţilor.
'Există mijloace de transport care se conduc singure, fără personal la bord, deci în era digitalizării acestea sunt provocări cărora sindicatele trebuie să le facă faţă, trebuie să ne asigurăm că toţi muncitorii din transporturi sunt pregătiţi şi că locurile de muncă sunt asigurate sau că muncitorii merg la cursuri corespunzătoare pentru a face faţă noilor locuri de muncă şi automatizarea şi digitalizarea să nu aibă un impact negativ asupra oamenilor noştri, să nu aibă un impact negativ asupra salariilor noastre şi asupra condiţiilor noastre de muncă. (...) Credem că există şi o dimensiune socială a automatizării şi a digitalizării, acestea trebuie să fie fenomene care să aibă un impact pozitiv asupra societăţii', a adăugat preşedintele Federaţiei Europene a Lucrătorilor din Transporturi.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.