Publicitate
În urma cercetărilor, Curtea Federală de Justiţie a ajuns la concluzia că producătorul auto şi-a schimbat comportamentul după 2015, iar consumatorii nu mai pot dovedi că au fost înşelaţi.
Reprezentanţii Volkswagen susţin că o astfel de decizie va influenţa cele aproximativ 10.000 cazuri nerezolvate împotriva companiei în Germania.
În luna februarie a acestui an, Volkswagen AG a ajuns la un acord cu Federaţia Asociaţiilor de Consumatori din Germania (VZBV) şi a acceptat să plătească 830 de milioane de euro pentru a evita un proces colectiv. Cei 830 milioane de euro vor fi împărţiţi între cei aproximativ 260.000 de şoferi care au dat VW în judecată. Suma exactă va depinde de model şi de anul de fabricaţie al maşinii.
Dezastru la Renault! Pierderi URIAȘE în primele șase luni
În SUA, Comisia Federală pentru Comerţ (FTC) a anunţat luni că persoanele care au cumpărat vehicule poluante Volkswagen au primit peste 9,8 miliarde de dolari pentru soluţionarea litigiilor.
Volkswagen AG s-a oferit să răscumpere sau să repare în SUA peste 550.000 de vehicule poluante, după ce în 2015 a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.
În raportul final al FTC se arată că peste 86% din consumatori care au făcut plângere au ales să înapoieze maşina sau să încheie mai repede contractul de leasing, în loc să beneficieze de reparare.
În SUA, Volkswagen a plătit consumatorilor peste 9,5 miliarde de dolari în timp ce firma Robert Bosch, furnizorul de motoare diesel, a plătit peste 300 milioane de dolari. Sunt vizate în principal 475.000 de vehicule echipate cu motoare diesel de doi litri.
Americanii care au cumpărat vehicule poluante au primit de la Volkswagen compensaţii între 5.100 şi 10.000 de dolari, pe lângă valoarea estimată a vehiculului.
Până acum, Volkswagen a plătit peste 30 de miliarde de euro (33,3 de miliarde de dolari) pentru amenzi, penalităţi, costurile răscumpărărilor de vehicule şi alte litigii.
Analiştii susţin că la vehiculele incriminate sistemul de filtrare a emisiilor poluante este dezactivat când temperatura exterioară coboară sub un anumit nivel. Conform normelor europene în vigoare, această procedură nu este permisă decât în situaţia în care permite evitarea unui accident sau a pagubelor produse motorului.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.