Șantierul naval Damen Shipyards din Mangalia este implicat în prezent în zece proiecte de construcții navale, inclusiv pentru o navă de explorare offshore, ce va fi livrată unui client de primă talie internațională. Alte proiecte în derulare includ: construirea a două nave cargo Roll-on/Roll-off (pentru transportul încărcăturilor pe roți-tiruri, camioane etc), construirea a patru nave tanker pentru transportul produselor chimice ce tocmai ce au fost livrate cu succes, construcția a două nave suport spărgătoare de gheață, modernizarea și retehnologizarea unui spărgător de gheață și a unei nave suport, precum și activități de reparații curente nave de la clienți naționali și internaționali.
“Ne bucură să contribuim la continuarea unor proiecte industriale de impact din România. Șantierul naval de la Mangalia are zeci de ani de tradiție și este printre cele mai mari la nivel european, jucând un rol important atât la nivel internațional, pe segmentul industriei navale, cât și la nivel local, prin impactul pe care-l are pe piața forței de muncă, în exporturi și în ecosistemul industriei grele românești”, a declarat Bogdan Neacșu, director general CEC Bank.
JPMorgan explică de ce valoare bitcoin nu este sustenabilă
„Dorim ca Damen Mangalia să devină unul dintre cele mai performate șantiere din România cât și la nivel global și ne bucurăm că CEC Bank contribuie la susținerea acestui plan. În portofoliul curent al șantierului avem în desfășurare două proiecte de modernizare și retehnologizare nave, ce aparțin autorităților române și dorim să fim în continuare un partener de bază în dezvoltarea proiectelor strategice ale României. Suntem mândri că facem parte din acest proiect unde statul Român este acționar majoritar și Damen deține controlul operațional. Pentru industria grea românească acest concept aduce o nouă, eficientă și modernă soluție pentru o dezvoltare economică durabilă, transfer de know-how și retenția personalului calificat la nivel național”, a declarat Chris Groninger, director general Damen Shipyards Mangalia.
Șantierul din Mangalia, cunoscut inițial ca Șantierul Naval 2 Mai și-a demarat activitatea în 1976. Din 1997 și până în 2017, a fost controlat de către Daewoo-Mangalia Heavy Industries S.A. În iulie 2018, controlul operațional al șantierului din Mangalia a fost preluat de către Grupul Damen, în cadrul unui joint-venture în care Statul Român deține 51% și grupul olandez Damen Shipyards - 49%. Grupul Damen mai deține un șantier in Romania, la Galați, încă din anul 1998.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.