Orice aniversare este un prilej de a reflecta, pe de o parte la realizările recente - iar în cazul CEC Bank ne gândim la performanțe precum cele ale proceselor de digitalizare și transformare - iar pe de altă parte, de a reflecta la cum a început și evoluat totul, din urmă cu 160 de ani și până în prezent.
Arborele genealogic al Băncii își are rădăcinile în 24 noiembrie 1864, când domnitorul Al. I Cuza, dorind să facă ordine în finanțele țării, a decis prin decret domnesc să înființeze Casa de Depuneri și Consemnațiuni (CDC). CDC a fost prima instituție care a adoptat contul curent, cu scrisori de debitare și creditare.
„Să se propună Măriei Sale Domnului de a se da suma de 100.000 lei din excedentul Casei pe anul curent pentru cumpărarea de arme și cojoace, cu rezerva de a se supune această danie aprobării Corpurilor Legiuitoare și, în caz că Camerile o să refuze, să se considere ca împrumutat Statul, în conformitate cu art. 7, alineatul 1 din Lege”. Textul de lege din 4 octombrie 1877 se adresa domnitorului Carol I pentru înzestrarea ostașilor români aflați în Războiul de Independență.
În același an, CDC primește sarcina de a tipări biletele ipotecare, ale căror desene au fost realizate de marele pictor Nicolae Grigorescu.
Primul depozit la ghișeu l-a făcut tocmai regele Carol I în ianuarie 1880, când a fost înființată Casa de Economii, care a început să funcționeze la 1 aprilie 1881. Regele a semnat prima cerere de libret şi a primit libretul de economie nr. 1, în care a fost înscrisă suma de 300 lei, maximum de depunere în acea vreme.
La 8 iunie 1897 se pune piatra de temelie a Palatului Casei de Depuneri, Consemnaţiuni şi Economie, în prezenţa Regelui Carol I şi a Reginei Elisabeta. Palatul este inaugurat în anul 1900.
Pe 21 octombrie 1932, Casa Generală de Economii îşi schimbă denumirea în Casa Naţională de Economii şi Cecuri Poştale – C.E.C.
Apar apoi, treptat, libretul de economii cu câştiguri – în anul 1953, obligaţiunile CEC cu câştiguri – în 1954, libretul de economii cu dobândă şi câştiguri – în 1961, sau libretul de economii cu dobândă şi câştiguri în autoturisme – în anul 1962.
În perioada interbelică, elevii erau cei mai mulți depunători la CEC Bank. Numărul lor a crescut de la 86.400 în 1938 la 271.823 în 1945 și la 312.600 la 15 august 1947. Dacă în 1938 elevii reprezentau aproape 27% din numărul total al depunătorilor, în 1947 au ajuns să reprezinte peste 43%, creșterea numărului de depunători în rândurile elevilor datorându-se, ca în trecut, campaniei intense de promovare a economisirii în școli. Cu alte cuvinte, CEC Bank are deja o tradiție în a face educație financiară.
Din anul 1970, CEC a început acordarea de credite populaţiei pentru cumpărarea şi construirea de locuinţe proprietate personală.
După Revoluţie, CEC îşi extinde activitatea, prin acordarea de credite pe termen scurt, mediu şi lung societăţilor bancare dar și alte operațiuni.
În 2005, apare un nou statut al CEC, care reorganiza CEC după modelul băncilor comerciale moderne iar în mai 2008, după un lung proces de rebranding apare Ordinul nr. 1312 emis de Ministerul Economiei şi Finantelor, privind schimbarea imaginii şi a denumirii în CEC Bank S.A.
Până în prezent, CEC Bank a evoluat de la o bancă „tradițională”, la una digitalizată, având - ca să dăm doar un exemplu de performanță - una dintre cele mai performante soluţii de mobile banking din piaţă.
Banca a continuat să fie unul dintre cei mai importanți finanțatori ai economiei românești, atât pentru companii mari și IMM, cât și pentru persoane fizice, și a rămas una dintre băncile care au prioritizat incluziunea financiară și a demarat inițiative pentru consolidarea principiilor ESG în organizație.
CEC Bank este acum a treia bancă din piață după valoarea activelor și își reconfirmă poziția de bancă puternică, stabilă, incluzivă, capabilă să facă față oricăror provocări prezente și viitoare, pentru încă 160 de ani.
Despre CEC Bank
CEC Bank este instituția financiară cu cea mai lungă tradiție din România. Fondată în 1864, CEC Bank are în prezent cea mai extinsă rețea națională, cu peste 1.000 de sucursale și unități teritoriale și cu active de 93,23 miliarde de lei, la sfârșitul semestrului I 2024.
CEC Bank este o bancă universală de top pe piața românească și oferă o gamă completă de produse și servicii persoanelor fizice, IMM-urilor și corporațiilor mari, prin multiple canale de distribuție: unități bancare, rețele de ATM și POS, mobile banking (CEC app) și magazinul virtual CEC_IN – unde pot fi accesate produse și servicii bancare 100% online.
Mai multe detalii despre produsele și serviciile oferite de CEC Bank pot fi obținute în orice unitate a Băncii, apelând gratuit Serviciul suport clienți la numărul de telefon 0.800.800.848 sau accesând site-ul www.cec.ro.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.