Dacă unele mărci sunt deja pe linia de star, altele preferă să vadă, mai întâi, dacă India va deveni sau nu noul Eldorado. „India reprezintă un potențial enorm”, a comentat Yves Bugmann, noul președinte al federației producătorilor de ceasuri. Totuși, a precizat el, în pofida celor 1,4 miliarde de locuitori, India s-a clasat doar pe locul 22 la exporturile de ceasuri elvețiene în 2023, înaintea Austriei.
Valoarea exporturilor s-a limitat la 218,8 milioane franci elvețieni (224,8 milioane de euro), cu mult în urma Chinei (2,7 miliarde de franci) și a Statelor Unite (4,1 miliarde de franci). Taxele uriașe i-au ținut departe pe meșterii elvețieni, în special pentru modelele mai scumpe.
Valoarea acestor taxe este rezultatul unui calcul complicat, pentru că includ taxe vamale de aproximativ 20% pentru ceasuri, o taxă pe bunuri și servicii de 18% și o suprataxă suplimentară.
După 16 ani de negocieri, Asociația Europeană de Liber Schimb - care reunește patru țări, inclusiv Elveția - a semnat totuși la începutul lunii martie un acord de liber schimb care va reduce taxele vamale „progresiv pe o perioadă de șapte ani”, explică domnul Bugmann.
„Este o piață extrem de interesantă, dar dacă va deveni noul El Dorado al industriei ceasurilor, nu știm încă”, admite el. Într-un studiu publicat la jumătatea lunii octombrie, firma de audit Deloitte a estimat că exporturile producătorilor elvețieni în India ar putea depăși 400 de milioane de franci până în 2028. Cu șanse de a urca în primele 10 locuri, grație marilor sale averi și a clasei de mijloc în creștere.
Optimist, Thierry Stern, președintele Patek Philippe, este convins că „India va fi cu siguranță muzica viitorului”. Totuși, crede el, acest lucru va interesa în special mărcile care produc cantități mari”.
Patek Philippe - ale cărui prețuri pot ajunge la câteva milioane de franci în sălile de licitație - face doar 72.000 de ceasuri pe an, o cantitate mică pentru un brand mare, ceea ce duce la liste lungi de așteptare.
„Nu am suficientă capacitate”, explică domnul Stern, așa că „pentru Patek Philippe ar fi aproape imposibil să se instaleze în India”. De altfel, a continuat el, nici nu este nevoie, pentru moment, deoarece clienții ”Patek Philippe călătoresc mult”, ei cumpără ceasuri fie la Geneva, fie la Londra.
Brandul Raymond Weil, prezent deja de multă vreme în India, salută acest acord care îi va facilita afacerile. „Bunicul meu era deosebit de pasionat de această piață și se dezvoltase acolo încă din anii 1980”, ceea ce i-a permis să dobândească „o reputație frumoasă” pe această piață care reprezintă astăzi 5% din cifra de afaceri, cuantifică Elie Bernheim, care reprezintă a treia generație la cârma acestei afaceri de familie.
„Cred cu adevărat în această piață”, adaugă șeful lui Raymond Weil, care a prezentat un cronograf la show-ul Watches and Wonders pentru 3.500 de franci. Și cu un avans, brandul nu se teme să vadă sosirea de noi concurenți, deoarece această piață este vastă.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.