Deși epoca industrială a lăsat loc erei digitale, companiile din IT plasate pe locurile 2 și 3, Apple și Samsung, nu ating nivelul Aramco nici măcar cu profiturile lor însumate, adică 59,5 miliarde, respectiv 35,1 miliarde de dolari. Pe locul 4, la egalitate, se află Google și JP Morgan Chase, fiecare cu 30,7 miliarde de dolari. Alte două companii petroliere, Shell și Exxon au înregistrat și ele profituri de peste 20 de miliarde de dolari fiecare.
Citește și: Aramco plătește o sumă colosală pentru Sabic
Oare greu de crezut, însă Aramco ar avea potențialul să devină și mai profitabilă. În momentul de față, pentru fiecare baril de petrol extras, compania cheltuie trei dolari, iar profitul este de 26 de dolari pe baril, mai mic decât cel al rivalilor de la Royal Dutch Shell sau Total SA care obțin 38, respectiv 31 de dolari pe baril. Motivul este fiscalitatea ridicată pe care regatul saudit o impune deoarece depinde de veniturile companiei pentru a susține cheltuielile sociale și militare, precum și traiul opulent al cohortei de prinți din familia regală.
De altfel, ca acționar al companiei, statul saudit este și marele beneficiar al dividendelor care s-au ridicat la 58 de miliarde de dolari anul trecut. Valoarea totală a companiei este cotată la circa 1200 de miliarde de dolari.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.