Cea mai mare și nouă navă de croazieră sfârșește la fier vechi

Oana Pavelescu |
Data publicării:
Dream Cruise / Foto: Dream Cruise
Dream Cruise / Foto: Dream Cruise

Un mega-liner neterminat, care urma să fie nava de croazieră cu cea mai mare capacitate din lume , se află într-un șantier naval german, așteptând să fie demolat, după falimentul companiei și faptul că lichidatorul nu a putut găsi un cumpărător, potrivit revistei An Bord, dedicată industriei croazierelor.

Nava cunoscută sub numele de Global Dream II, a doua navă de clasă globală de la șantierul naval MV Werften, aflat în insolvență, situat pe coasta baltică a Germaniei, urmează să fie vândut la preț de fier vechi, a relatat revista  An Bord care îl citează pe administratorul judiciar Christoph Morgen. Utilajele și o mare parte din echipamente, care fuseseră deja livrate, urmează să fie vândute, a mai declarat vineri Morgen în cadrul unei conferințe de presă. 

Lichidatorul se concentrează acum asupra navei surori, Global Dream, care este gata să plece în primul voiaj din docul din Wismar, în nordul Germaniei, a mai precizat revista. Șantierul naval MV Werften din Wismar a fost vândut unității navale Thyssenkrupp AG din Kiel, care intenționează să construiască nave militare acolo începând cu 2024, pe fondul creșterii tensiunilor în urma invaziei Rusiei în Ucraina. Thyssenkrupp Marine Systems dorește ca docul de mari dimensiuni să fie disponibil până la sfârșitul anului 2023, a precizat aceasta.

Ambele nave au fost comandate inițial de compania asiatică Dream Cruises, care s-a prăbușit împreună cu compania mamă Genting Hong Kong la începutul acestui an, după ce pandemia de Covid-19 a redus drastic apetitul pentru croaziere. 

Planurile de finalizare a Global Dream pe șantierul de la Wismar s-au prăbușit, a precizat An Bord. Compania suedeză Stena AB, care dorea să construiască un produs de croazieră în Asia, a fost singura parte interesată, dar a renunțat când fostul proprietar al Genting, Lim Kok Thay, a anunțat un nou brand de croazieră în Singapore, în același timp în care China a menținut restricțiile draconice de călătorie, a precizat revista, citând și tensiunile din Marea Chinei de Sud.

Global Dream ar putea fi transporta în orice loc din lume de remorchere oceanice, a precizat revista. În cazul în care nu se va găsi un cumpărător serios în următoarele săptămâni, Morgen va trebui să înceapă un proces de licitație, care va permite brokerilor de nave cu contacte la șantierele de fier vechi maritim să își prezinte ofertele, a precizat revista. Constructorul german de nave de croazieră Meyer Werft ar putea ajuta la finalizarea Global Dream, după care vasul de linie va fi scos de la naftalină, a relatat Ostsee-Zeitung în această săptămână.

Citește și: Au vândut tot și s-au mutat pe o navă de croazieră

Un cuplu din Seattle au lăsat totul în urmă, și-au abandonat locurile de muncă, au vândut tot ce aveau și s-au mutat pe o navă de croazieră.

Angelyn și Richard Burk se bucură de viața pe mare din luna mai a anului trecut și spun că traiul pe nava de croazieră este mai ieftină decât plata unei ipoteci.

"Ne place să călătorim și căutam o modalitate de a călători în mod continuu la pensie, care să aibă sens din punct de vedere financiar", a declarat Angelyn, care este o fostă contabilă, pentru un post de televiziune din Australia și citat de Business Insider, la începutul acestei săptămâni. 

Cei doi, care au în jur de 50 de ani, au urcat și au coborât de pe diferite nave de croazieră pentru a călători în întreaga lume, inclusiv una călătorie de 51 de zile de la Seattle la Sydney. Unele dintre escalele lor preferate au fost în Singapore, Italia, Canada și Bahamas. 

"Când planific croazierele, încerc să rămân pe aceeași navă cât mai mult timp posibil, atât timp cât este rentabil", a declarat Angelyn pentru CNN. 

Deși cuplul a pus deoparte suficienți bani pentru a cheltui până la 135 de dolari pe zi, de multe ori se dovedește a fi mult mai puțin decât atât. Citește mai mult AICI

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9759
Diferența -0.0007
Zi precendentă 4.9766
USD
Azi 4.7742
Diferența 0.0425
Zi precendentă 4.7317
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9759 RON
USD flag1 USD = 4.7742 RON
GBP flag1 GBP = 5.9774 RON
CHF flag1 CHF = 5.3721 RON
AUD flag1 AUD = 3.1018 RON
DKK flag1 DKK = 0.6672 RON
CAD flag1 CAD = 3.4124 RON
HUF flag1 HUF = 0.0121 RON
JPY flag1 JPY = 0.0309 RON
NOK flag1 NOK = 0.4302 RON
SEK flag1 SEK = 0.4306 RON
XAU flag1 XAU = 415.3204 RON
Monede Crypto
1 BTC = 471852.95RON
1 ETH = 15820.89RON
1 LTC = 434.93RON
1 XRP = 7.00RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.99% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.75%
6 luni: 5.79%
12 luni: 5.83%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET17134.54-0.97%
BET-BK3177.98-1.36%
BET-EF923.66-0.61%
BET-FI60622.56-0.07%
BET-NG1213.18-0.53%
BET-TR37787.26-0.98%
BET-TRN36728.98-0.98%
BET-XT1471.96-0.91%
BET-XT-TR3191.04-0.91%
BET-XT-TRN3108.26-0.91%
BETAeRO910.86-1.18%
BETPlus2535.89-0.95%
RTL38053.05-0.66%

Opinii

Dumitru Chisăliță, președintele AEI
Profesorul Mircea Coșea / Foto: Crișan Andreescu

Donald Trump revine. Mircea Coşea: Ce se schimbă pentru România și economia europeană?

Donald Trump a fost ales din nou președinte în...

Adrian Negrescu, analist economic

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel