Îngrijorarea s-a dovedit a fi fără fundament, însă acum se prefigurează o altă problemă, mult mai gravă.
În timp ce americanii cumpără mai multe bijuterii cu diamante decât înainte, diamantele tăiate se ieftinesc constant.
Prețurile mici și saturarea pieței cu acest tip de pietre, care intră într-un inel de logodnă sau o pereche de cercei și care ajung să se vândă în magazine de reduceri, împing industria către o criză.
Cei mai afectați sunt cei care taie, lustruiesc și vând pietrele. Profiturile acestora se evaporă în timp ce diamantele tăiate își pierd valoare, băncile își restrâng finanțările iar producători de top precum De Beers țin de preț.
Un rar diamant albastru a fost vândut cu o sumă record
Anul acesta a fost unul prost pentru industrie și a cuprins cam toată lumea. Chiar și De Beers, care dictează prețurile, a început să se simtă presat după ce clienții au început să refuze să mai cumpere. Săptămâna trecută, în sfârșit, De Beers a capitulat și a scăzut prețul ceea ce a ajutat la creșterea vânzărilor la ultimele oferte din Botswana. Cu toate acestea cele 390 de milioane de dolari din vânzarea de diamante brute resprezintă cea mai slabă lună noiembrie din 2016.
Reducerea actuală a prețului nu va fi suficientă pentru clienții De Beers, care de 18 luni se luptă să aibă profit.
Însă nu toate diamantele se ieftinesc. Bijuteriile de lux care se găsesc la Tiffany & Co., Cartier ori Bulgari se țin tare pe poziție iar cota lor de piață a reușit să ajungă la 80 de miliarde de dolari însă acestea reprezintă numai 30% din piața globală.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.