Astfel, Casa Națională de Pensii Publice anunță că solicitanții pensiei de invaliditate vor depune cererea completată și documentele medicale, într-un plic sigilat, direct la casele teritoriale de pensii sau prin poștă (clasică sau electronică). De acolo, dosarele vor ajunge în maximum trei zile la cabinetele de expertiză medicală.
În mod ideal aceste documente ar trebui trimise numai prin poșta electronică pentru a reduce la maximum riscul de îmbolnăvire, mai ales că cei care se pensionează pe caz de boală sunt una dintre categoriile cele mai expuse.
Acești angajați primesc doar 75% din salariu. Despre ce companie e vorba
Un lucru bun este faptul că aceștia nu se vor mai prezenta la cabinetele medicale pentru a fi evaluați în persoană, ci evaluările se vor face exclusiv în baza actelor transmise. Ulterior, deciziile medicale vor fi trimise prin poștă, cu confirmare de primire.
Procedura și modelul de cerere vor fi publicate pe site-ul caselor teritoriale de pensii și vor fi utilizate pe toată perioada stării de urgență.
Pentru a preveni răspândirea coronavirusului, notează avocatnet.ro, reevaluările pentru pensionații de invaliditate se suspendă. Pensiile se plătesc în continuare, totuși, urmând ca procedurile de reexaminare să fie reluate după terminarea stării de urgență.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.