DRPCIV s-a confrutnat în ultima perioadă cu un val de cereri de preschimbare a documentelor și din acest motiv reprezentanții instituției amintersc faptul că potrivit Legii 55/2020, “valabilitatea documentelor eliberate de instituțiile și autoritățile publice, precum și de entitățile private autorizate conform legii se menține pe toată perioada stării de alertă, precum și pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea acestei stări”.
Cu alte cuvinte, valabilitatea actelor emise de serviciile publice comunitare regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor ce expiră în perioada stării de alertă se păstrează până la trei luni după încheierea acestei stări.
Cauciucuri de iarnă, reglementări. Când trebuie montate
În ciuda acestor reguli, valabilitatea autorizației de circulație provizorie se păstrează cu o condiție și anume să existe o poliță valabilă de asigurare RCA pentru mașina înscrisă în document.
Alte documente care-și păstrează valabilitatea pe perioada stării de urgență și trei luni după încheierea ei intră, sunt permisele de conducere, certificatele de înmatriculare și permisele auto provizorii (cu valabilitate de 15 zile).
Ținând cont de faptul că starea de alertă a fost prelungită până spre jumătatea lunii noiembrie, valabilitatea documentelor expirate în această perioadă se va menține până, cel puțin, spre mijlocul lunii februarie 2021.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.