"Suntem într-o cu totul altă etapă, suntem în etapa în care în foarte multe locuri din ţară se dezvoltă şcolile profesionale duale. Ce înseamnă aceste şcoli profesionale duale? Acelea în care angajatorii vin şi cu o contribuţie în bani, care înseamnă o bursă, bursă care se adaugă bursei date de statul român, şi sigur o contribuţie în ceea ce priveşte orele de practică, fie prin oferta de locuri de practică, fie prin dotarea unor ateliere. Şi dau exemplul Braşovului, unde asociaţia oamenilor de afaceri a investit 2,5 milioane de euro în atelierele dotate absolut de top şi în care se pregătesc aceşti copii din şcolile profesionale duale. De aceea cred că în viitorul imediat, şi aş spune apropiat, ne vom centra pe transformarea tuturor şcolilor profesionale în şcoli profesionale duale, pentru că elevii sunt mai bine pregătiţi, sunt mai interesaţi angajatorii de ei şi au şansa să fie angajaţi la finalizarea studiilor prin şcoala profesională. Acesta este un aspect. Al doilea aspect, încercăm prin viitoarea lege, şi o să vorbesc astăzi aici (cu directorii de şcoli - n.r.), să transformăm liceele tehnologice în licee tehnologice duale şi, de ce nu, să organizăm chiar o formă de învăţământ superior dual, cu accent mai mare pe instruirea practică, pe diferite etaje", a declarat presei Ecaterina Andronescu.
Ea a precizat că şcoala profesională pregăteşte profesioniştii de nivel III, iar liceul, de nivel IV, astfel putând creşte nivelul de pregătire şi de angajare a absolvenţilor.
Citește și Schimbări majore în educație. Cum se va desfășura bacalaureatul
"Aş vrea să mai clarific încă o dată dacă se poate, pentru că de fiecare dată când apare această întrebare eu simt nevoia să explic: o formă de învăţământ, cum este şcoala profesională, nu se poate desfiinţa decât prin lege. N-a existat o asemenea lege şi, ca urmare, şcoala profesională a avut permanent continuitate. Într-adevăr, pe măsură ce a căzut industria României şi, sigur, locurile de muncă au devenit din ce în ce mai puţine şi atractivitatea faţă de şcolile profesionale a scăzut şi trebuie să recunoaştem şi o anumită mentalitate pe care o dezvoltă părinţii în raport cu proprii lor copii faţă de această şcoală", a spus ministrul Educaţiei.
Ecaterina Andronescu a mai arătat că, în cadrul întâlnirii de marţi cu directorii de şcoli din judeţul Mureş, a fost abordată şi varianta unui bacalaureat diferenţiat, pentru flexibilizarea sistemului de învăţământ.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.