Potrivit unui comunicat transmis luni de Studio Moderna, compania care deţine brandurile Dormeo, Delimano şi Top Shop, proprietarii centrelor comerciale trebuie să accepte o nouă formă de calcul a chiriilor magazinelor "pentru a nu provoca un colaps în retailul non-alimentar".
"Situaţia este complexă, în absenţa unei reglementări în acest domeniu, iar soluţia este ca, atât proprietarii, cât şi chiriaşii spaţiilor comerciale să împartă pierderea - întrucât aceasta nu poate fi imputată niciuneia dintre părţi, fiind produsă de ordinul autorităţilor de a închide magazinele non-alimentare", se menţionează în comunicat.
Elevii și profesorii au acces gratuit la o librărie online
Potrivit sursei citate, într-o astfel de situaţie este Studio Moderna (compania ce deţine brandurile Dormeo, Delimano şi Top Shop) şi operează o reţea de 42 de magazine dintre care 39 în centrele comerciale închise încă. Celor peste 200 de angajaţi din magazinele închise li s-a oferit şansa reconversiei profesionale în alte departamente ale companiei, precum şi implicarea în misiunea umanitară de a livra bunuri alimentare clienţilor care nu se pot deplasa, susţin reprezentanţii Studio Moderna. Astfel, cele două luni de zile în care peste 200 de salariaţi care nu au vândut nimic în cele 39 de magazine închise din ordinul autorităţilor au costat deja Studio Moderna 2,5 milioane de euro, o pierdere compensată parţial de vânzările online.
"Am reuşit în timp record să asigurăm continuitatea afacerii prin lucrul de acasă. A fost un efort de echipă în urma căruia 250 de angajaţi lucrează de acasă încă din cea de-a doua jumătate a lunii martie. Singurii angajaţi care au continuat să lucreze la locul de muncă şi nu acasă sunt colegii din depozit, care asigură livrările. Graţie acestui efort de echipă am reuşit ca prin vânzările online să suplinim dispariţia, practic, a retailului clasic", a explicat Zoltan Pilecki, director general Studio Moderna.
Studio Moderna a reuşit să compenseze pierderea canalului de retail prin vânzările online şi aceasta va fi şi reţeta pentru perioada următoare în condiţiile în care compania estimează un trafic redus de cumpărători în perioada de după redeschidere şi o mare incertitudine în ceea ce priveşte comportamentul de consum al populaţiei de acum încolo.
Atunci când autorităţile vor anunţa redeschiderea tuturor magazinelor, Studio Moderna va relua activitatea de retail în măsura în care negocierile cu proprietarii centrelor comerciale vor avea rezultate pozitive.
"Ne dorim să rediscutăm contractele de închiriere, astfel încât chiria să reprezinte o cotă procentuală din vânzări, cel puţin anul acesta sau până când autorităţile vor anunţa revenirea economiei României în zona de creştere de dinainte de pandemia Covid-19. Noi trebuie să ne recuperăm pierderile de vânzări din perioada în care magazinele au fost închise, în condiţiile în care estimăm un trafic redus în perioada de după redeschidere şi o mare incertitudine în ceea ce priveşte comportamentul de consum al populaţiei de acum încolo", spune Zoltan Pilecki.
Reprezentanţii Studio Moderna susţin că rezultatele negocierilor de până acum sunt amestecate: cei mai generoşi proprietari de centre comerciale au oferit suspendarea totală a chiriilor pe durata situaţiei de urgenţă urmată de o perioadă cu chirie calculată ca procentaj din vânzări, în timp ce alţii au propus o reducere parţială a costurilor aferente închirierii sau amânări la plata chiriilor. "Aceste facilităţi au fost propuse în contrapartidă cu prelungirea contractelor.", se menţionează în comunicat.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.