"Pentru noi este important să înțelegem că a avea energie electrică atunci când ai nevoie de ea și la un preț corect este ceea ce vor toți să audă de la noi și că până la urmă problema asta e: voi avea energie electrică sau mă trezesc că nu vai avea energie deloc, nici măcar scumpă.
Și în al doilea rând vreau să plătesc un preț coreț suportabil, deci din salariu, din pensie să pot să plătesc factura fără să fiu nevoit să alerg între a plăti factura și, de exemplu, să cumpăr mâncare mai puțin. O să spun cumpăr haine pentru copii care merg la școală și așa mai departe. În acest pachet vin toate aceste soluții care înseamnă să se construiască diverse surse alternative de alimentare cu gaze, lucru care era interzis până anul acesta - niciun fel de investiții, noi conducte de gaze.
Acum am început și noi, România, ca din ce în ce mai multe localități să le conectăm la rețea de gaze naturale și întrebarea este bun, dar la ce preț este gazul, că degeaba o să avem și gaz dacă prețul nu este cel corect. Și aici intervin sursele de a aduce gaze din diverse zone. Noi vrem să ne corectăm la terminalul din nordul Greciei, de la Alexandropolis, să mărim extracția de offshore, gazele din Marea Neagră și bineînțeles faimosul zăcământ din județul Buzău, care se spune că va avea o producție potențială de câteva zeci de ori mai mare decât cel din offshore", a spus europarlamentarul Dan Nica, în emisiunea Be EU, moderată de Sabina Iosub.
Citește și: "Giga-fabricile" de baterii: Europa cuprinsă de ”febra” vehiculelor electrice
Pe bătrânul continent, proiectele de fabrici sunt realizate într-un ritm nebun, în timp ce producătorii se întrec în creativitate...
Grupul suedez Northvolt, care a inaugurat în urmă aproape șase luni, o "giga-fabrică" de baterii pentru mașini electrice, a deschis o lungă lită de proiecte care vor continua să reconfigureze industria auto! Inițial, grupul suedez va produce echivalentul a 16 GWh pe an, suficient pentru a echipa 300.000 de vehicule în fiecare an. Apoi, până în 2023, capacitatea de stocare se va dubla, pentru a ajunge la 60 GWh, adică până la un milion de vehicule electrice în fiecare an...
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.