„Nu sindicaliștii și liderii acestora au semnat contracte de sute de milioane de euro cu Alstom și au pierdut procese de sute de milioane de euro cu Astaldi!”, mai scriu sindicaliștii.
USLM spune că salariații de la metrou beneficiază de anumite sporuri la salariu deoarece mulți dintre aceștia își desfășoară activitatea în program de lucru numai de noapte, în subteran, în zile în care potrivit legii nu se lucrează, acumulând și multe ore suplimentare din cauza lipsei de personal calificat și autorizat.
„Mulți dintre salariații de la metrou nu au Paște, nu au Crăciun și nici Revelion, astfel ca bucureștenii să beneficieze tot timpul de acest mijloc modern de transport în condiții de maximă siguranță. Activitatea de la metrou se desfășoară în condițiile în care nivelul maxim admisibil al noxelor este depășit de 8 ori. Deficitul de personal de la metrou este recunoscut atât de către conducerea executivă a Societății, cât și de reprezentanții MTI, fiind bine cunoscut faptul că s-au înregistrat un mare număr de pensionari, concomitent cu darea în exploatare a Magistralei 5 de metrou. De fapt în ultimii 5 - 6 ani s-au dat în exploatare 12 stații și 2 depouri de metrou, timp în care mulți dintre salariații Metrorex, încadrați în grupele 1 sau 2 de muncă și-au depus dosarele de pensionare.
Metrorex, vești proaste pentru bucureșteni
Aceste lucruri ar trebui să le cunoască domnul ministrul Drula înainte de a îi acuza pe sindicaliștii de la metrou și pe liderii acestora de situația financiară precară a societății”, arată USLM.
Situația financiară a Metrorex este dificilă, a declarat recent ministrul Transporturilor Cătălin Drulă, care a vorbit de creșterea numărului de angajați și de scăderea veniturilor, în condițiile unui transport redus din cauza epidemiei de coronavirus. Salariile la Metrorex cresc cu 18%, conform negocierilor de anul trecut, ceea ce înseamnă o majorare cu 200 de milioane de lei față de 2020, a spus ministrul, care a precizat că venitul mediu în companie este de 10.000 de lei, dublu față de anul 2017. Noua linie M5 a presupus angajarea a 900 de persoane, anul trecut, la care s-au adăugat alte 300. „Discuția este de management”, a spus Drulă, care s-a întrebat retoric dacă este de acceptat ca 15 - 20% din bugetul alocat transporturilor să meargă la Metrorex.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.