În prima jumătate a anului, pe platforma eJobs au fost postate aproximativ 6.000 de joburi din acest sector, numărul de poziţii deschise pentru cei care vor să lucreze în domeniu fiind cu 60% mai mare decât în aceeaşi perioadă a anului trecut. Pentru acestea au fost înregistrate mai mult de 170.000 de aplicări.
Cei mai mulţi dintre cei care lucrează în farma (31,8%) au salarii cuprinse între 2.000 şi 3.000 de lei, 25,3% câştigă între 3.000 şi 4.000 de lei, iar 24,6% între 4.000 şi 7.000 de lei.
Circa 4% dintre angajaţi au venituri de peste 7.000 de lei pe lună, iar mai puţin de 2% declară că au un salariu lunar de peste 10.000 de lei.
”Deşi vorbim despre un procent marginal din totalul celor care lucrează în farma, acest prag, de 10.000 de lei, este depăşit semnificativ până la peste 30.000 de lei, după cum arată datele Salario. Este vorba nu doar de salariile celor care conduc companiile din poziţia de CEO, ci şi ale directorilor financiari, de vânzări sau de logistică”, spune Roxana Drăghici, Head of Sales la eJobs România.
Citește și: Ce îşi doresc angajaţii din România. Topul celor mai apreciaţi angajatori
Potrivit unui studiu, salariul este - aşa cum era şi de aşteptat - cel mai important aspect de care ţin cont românii atunci când îşi caută un loc de muncă.
Mai puțin de jumătate din angajați spun că se simt încurajați să evolueze la locul de muncă, un aspect care merită luat în considerare de către companii, arată studiul Randstad România Employer Brand, aflat în acest an la a patra ediție.
Ce își doresc angajații, în 2022?
Principalele 5 criterii în alegerea angajatorilor sunt, în ordinea preferințelor: pachetul salarial (ca și anul trecut), atmosfera plăcută la locul de muncă, siguranța locului de muncă, evoluția în carieră și echilibrul viață profesională – viață personală. Acestea sunt similare în rândul angajaților români față de cei din restul Europei, însă au o pondere procentuală mai mare în cazul celor dintâi. Pachetul salarial atrăgător crește în importanță în rândul celor cu vârsta peste 35 de ani (76%) și educație peste medie (77%).
Este de remarcat că lucrurile stau diferit în cazul așteptărilor față de locul de muncă prezent, unde siguranța a fost cel mai des menționată de către angajați, mai ales de cei din categoria de vârstă 25-34 de ani. Urmează reputația și sănătatea financiară, în vreme ce pachetul salarial atrăgător este unul dintre aspectele cel mai puțin apreciate, alături de contribuția la comunitate și posibilitatea de a lucra la distanță. De asemenea, odată angajați într-o companie, românii își schimbă percepția și față de evoluția în carieră, care ajunge pe locul 7 în clasamentul lucrurilor pe care le apreciază la angajatorul lor.
Mai puțin de jumătate din angajați spun că se simt încurajați să evolueze la locul de muncă, un aspect care merită luat în considerare de către companii, având în vedere că reprezintă un element aflat pe lista scurtă de priorități profesionale ale românilor, mai ales ale celor care fac parte din categoria numită white collar / gulere albe (63%, comparativ cu 52%, în cazul lucrătorilor blue-collar / gulere albastre). Citește mai mult AICI
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.