Publicitate
Iată câteva indicii:
V-ați confruntat cu dificultăți în încercarea de a vă conecta la contul dumneavoastră
• Primiți un mesaj prin care sunteți informat că parola contului dvs. a fost modificată, deși nu ați făcut nicio modificare
• Pe contul dumneavoastră sunt publicate postări pe care nu le-ați efectuat
• Dintr-o dată urmăriți numeroase persoane pe care nu le cunoașteți
• Contul dumneavoastră înregistrează conectări din locuri unde nu vă aflați în mod obișnuit
• Primiți numeroase reclame care par să fie comunicări comerciale nesolicitate (spam)
Ce înseamnă toate acestea?
Consecințele piratării contului depind de cantitatea de informații personale pe care ați pus-o la dispoziție, de exemplu, data nașterii, adresa, numele membrilor familiei. Este posibil ca informațiile dumneavoastră să fie utilizate pentru a vă accesa celelalte conturi sau pentru a vă fura identitatea.
Ce este de făcut?
Dacă aveți în continuare acces la contul dumneavoastră:
Schimbați parolele. Este posibil ca persoana care se află în spatele acestei practici de scam să dispună de parola dumneavoastră. Înlocuiți-o cu o parolă puternică, compusă din cel puțin 15 caractere, care trebuie să cuprindă litere majuscule și minuscule, numere și simboluri.
• O frază-parolă poate fi mai ușor de reținut. Poate fi vorba de o frază care include cuvinte neobișnuite sau cuvinte din
limbi diferite.
• De asemenea, este indicat să modificați datele de conectare ale tuturor celorlalte conturi care utilizează un nume de utilizator și parole identice sau similare. Printre acestea se numără aplicațiile legate de contul de pe platforma de comunicare socială. Utilizați o parolă unică pentru fiecare cont
• Întăriți securitatea contului dumneavoastră. Căutați setările de securitate și confidențialitate, unde puteți găsi instrumente care vă vor ajuta să vă protejați contul.
Dacă nu vă mai puteți accesa contul:
Dacă sunteți blocat complet, urmați procedura de recuperare a contului prevăzută de furnizorul serviciului. Toți marii furnizori de servicii de comunicare socială pun la dispoziție proceduri de recuperare a contului; luați legătura cu centrul de asistență pentru a obține consiliere.
Ulterior:
Informați furnizorul în legătură cu piratarea contului dumneavoastră. În felul acesta, îl veți ajuta să urmărească practicile de scam și să îmbunătățească securitatea serviciilor sale.
• Semnalați frauda. Informațiile pe care le transmiteți pot contribui la capturarea autorului fraudei și la preîntâmpinarea unor noi incidente. Pentru a afla unde să obțineți consiliere și să semnalați infracțiunea în țara dumneavoastră, vizitați https://cybersecuritymonth.eu/cyber-first-aid
• Informați persoanele de contact în legătură cu atacarea contului dumneavoastră de către hackeri. Este posibil ca persoanele dumneavoastră de contact să primească mesaje sau postări trimise de pe contul dumneavoastră, care conțin linkuri frauduloase sau informații înșelătoare. Informați-le că nu dumneavoastră ați postat sau trimis mesajele, astfel încât
să nu facă clic pe niciun link.
Vorbiți cu familia și prietenii dumneavoastră despre acest incident, ajutându-i astfel să fie pregătiți pentru această metodă de atac.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.