Concret, au fost stabilite cinci categorii de persoane eligibile, care beneficiază în anul 2023 de cardul de energie respectiv:
- pensionarii care au împlinit vârsta de 60 de ani cu venitul sub 2000 lei, inclusiv;
- pensionarii de invaliditate indiferent de vârstă cu venitul sub 2000 lei, inclusiv;
- persoanele cu handicap grav, accentuat sau mediu cu venitul sub 2000 lei, inclusiv;
- familiile beneficiare de alocaţie pentru susţinere familiei în conformitate cu Legea nr.277/2010, republicată, cu modificările şi completările ulterioare
- familiile şi persoanele singure care au stabilit dreptul la ajutor social în conformitate cu Legea nr.416, cu modificările şi completările ulterioare.
***
În cazul familiilor unde veniturile depășesc 2.000 de lei pentru că la locul de consum figurează în bazele de date mai multe persoane, dar pensionarii locuiesc singuri, aceștia pot cere primăriei să realizeze o anchetă socială. Până în acest moment, au fost înregistrate peste 450.000 de declarații pe propria răspundere.
Cardul de energie nu a fost emis. Beneficiarul a primit înștiințare că este exclus din lista de beneficiari pe motiv că venitul de eligibilitate pentru a beneficia de sprijin depășește plafonul de 2.000 lei net/membru/locul de consum. Cum se procedează?
Dacă la locul de consum beneficiarul nu locuiește cu alți colocatari, deși aceștia scriptic figurează la locul de domiciliu/reședință al beneficiarului și din diferite motive nu este posibilă încetarea valabilității mențiunii acestora de stabilire a reședinței/domiciliului la locul de domiciliu, atunci beneficiarul se va adresa primăriei de care aparține pentru a se întocmi o anchetă socială din care să reiasă câți colocatari locuiesc la acea adresă în mod real împreună cu beneficiarul.
Ancheta socială se solicită de către beneficiarul sprijinului. Dacă beneficiarul nu se poate deplasa din motive de ordin medical, poate împuternici o altă persoană să solicite efectuarea anchetei sociale, printr-o declarație olografă. Ancheta socială se predă în termen de 10 zile la oficiul poștal de care aparține beneficiarul sprijinului. Oficiul Poștal va introduce datele cuprinse în ancheta socială în aplicația informatică și se vor face verificările necesare cu privire îndeplinirea condițiilor de eligibilitate la locul de consum. Dacă în urma verificării se constată eligilibilitate, se va emite cardul și, ulterior, acesta poate efectua plăți prin serviciul de mandat poștal.
Unde pot suna pentru nelămuriri cei care nu au primit cardul şi nu se încadrează în situaţia descrisă mai sus
Pentru orice informații în legătură cu sprijinul pentru compensarea prețului la energie se poate apela serviciul de Call Center care funcționează în cadrul C.N. POȘTA ROMÂNĂ, la numărul de telefon 0319966.
În cadrul Call Center-ului se pot obține informații referitoare la:
- Calitatea de beneficiar de sprijin;
- Emiterea, distribuirea și valabilitatea cardului de energie;
- Numărul și situația veniturilor pentru colocatarii cu care locuiește beneficiarul de sprijin;
- Situația colocatarilor care se află la aceeași adresă de domiciliu cu beneficiarul ajutorului de sprijin;
- Ce trebuie să facă beneficiarul în situația în care cardul este pierdut/deteriorat;
- Modalitatea de plată a facturilor la energie și a decontării lemnelor pentru foc.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.