De la „Renaulution” la „Futurama”
După succesul planului Renaulution, lansat în 2020 pentru a salva Renault dintr-o criză profundă, directorul general Luca de Meo a anunțat pregătirea unui nou plan strategic: Futurama.
„Am finalizat Renaulution cu doi-trei ani mai devreme, iar acum începe un nou ciclu”, a declarat Luca de Meo în timpul prezentării rezultatelor financiare ale companiei. „Vrem să accelerăm și să trecem de la campionatul național la Liga Campionilor, ajungând în semifinale sau chiar în finală!”.
Această ambiție fusese deja enunțată de Luca de Meo la preluarea mandatului său, însă a fost pusă la încercare de multiple crize succesive – pandemia COVID-19, penuria de componente, războiul din Ucraina și inflația.
De la pierderi masive la profitabilitate record
Directorul Renault a comparat situația de acum patru ani cu cea din prezent: „Pierdeam 40 de milioane de euro pe zi! Astăzi, suntem unul dintre cei mai profitabili producători auto din lume”, a subliniat Luca de Meo.
Trei axe strategice pentru viitor
Planul Futurama se bazează pe trei direcții majore:
1. Investiții în inovație – Renault va continua să investească masiv în tehnologii noi pentru a-și consolida poziția pe piață.
2. Parteneriate „orizontale” – Compania își propune să colaboreze cu giganți din tehnologie precum Google și Qualcomm. De Meo recunoaște că nu toate parteneriatele au fost de succes: „Unele, cum ar fi cel cu Hyvia pentru hidrogen, nu au funcționat, dar 80% dintre ele au creat oportunități”.
3. Extinderea în domenii conexe industriei auto – Renault explorează noi surse de venit în energie, software și finanțe. Un exemplu concret este proiectul din Italia, unde compania implementează un sistem de identificare a stațiilor de încărcare rapidă pentru ca șoferii să poată călători fără griji pe distanțe lungi, cum ar fi Milano – Napoli.
Provocarea: menținerea succesului
Deși Renaulution a dus la o marjă operațională record de 7,6%, menținerea acestui nivel în următorii ani va fi dificilă. Reglementările europene privind tranziția energetică până în 2035 impun un ritm rapid al schimbărilor, însă cererea clienților pentru mașini electrice nu a crescut în aceeași măsură.
„Renault nu a avut niciodată două cicluri pozitive consecutive. Întotdeauna au existat suișuri și coborâșuri”, a remarcat Luca de Meo. „Responsabilitatea mea este să asigur continuitatea succesului și să pun bazele pentru următorii 20 de ani”.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.