Iată câteva dintre companiile care dezvoltă acest tip de baterii, conform Reuters.
Start-up-ul american QuantumScape, care a încheiat contracte cu șase producători de automobile, inclusiv Volkswagen, a dezvoltat o baterie care ar putea crește autonomia unui vehicul electric de la 550 km la maxim 800 km.
QuantumScape a livrat primele sale mostre prototip la sfârșitul anului 2022, despre care VW a spus că au arătat că bateria poate parcurge peste 800 km fără pierderi notabile de autonomie și că are un timp de încărcare rapidă până la 80% din capacitate în 15 minute.
Compania franceză Blue Solutions vinde deja baterii pe bază electrolit solit pentru autobuze cu un timp de încărcare de patru ore, dar dezvoltă un nou produs pentru autoturisme care utilizează o altă tehnologie, urmărind să aibă un timp de încărcare de mai puțin de 20 de minute și să permită o creștere a autonomiei cu aproximativ 30%, până la aproape 1.000 km.
Compania spune că își propune să construiască o fabrică uriașă pentru noile sale baterii până în 2029 și a semnat un acord de dezvoltare comună cu BMW.
Toyota, cel mai mare producător auto din lume, a declarat în luna iunie că a realizat o descoperire în domeniul tehnologiei bateriilor cu stare solidă prin care poate soluționa problemele de durabilitate. Acesta a declarat că a planificat comercializarea în 2027-2028 a unei baterii cu o autonomie de 1.000 km și un timp de încărcare de 10 minute.
Producătorul chinez de vehicule electrice Nio a comercializat baterii pe bază de polimeri semisolizi pentru vehiculele sale electrice, fabricate de Beijing Welion New Energy, care au o autonomie de până la 1.000 km. Nio vinde EV-uri în China și Europa și operează un serviciu de schimb de baterii pentru vehiculele sale.
CATL din China, unul dintre cei mai mari producători de baterii din lume, a prezentat anul un tip de baterie semi-solidă despre care a spus că ar putea furniza suficientă energie pentru a alimenta avioane electrice de pasageri. Aceasta a declarat că ar putea începe producția în masă a bateriilor pentru vehiculele electrice în 2023, deși nu a oferit o actualizare în acest sens.
Start-up-ul american Solid Power a livrat la sfârșitul anului trecut către BMW celule de testare ale bateriei sale semi-solide. Ford, BMW, Hyundai și SK Innovation au investit în această companie.
Un alt jucător american, Factorial Energy, a livrat anul trecut mostre prototip ale bateriei sale semisolide partenerilor producători de automobile pentru testare. Startup-ul, care vizează o autonomie a bateriei de peste 950 km, are acorduri cu Mercedes-Benz, Stellantis și Hyundai.
Honda intenționează să lanseze o linie de testare a bateriilor cu stare solidă în 2024, urmând să utilizeze bateriile în modelele din a doua parte a acestui deceniu. De asemenea, a investit în SES AI pentru a dezvolta împreună baterii cu stare semisolidă.
Nissan plănuiește să lanseze propria baterie solidă dedicată autovehiculelor sale până în anul fiscal 2028.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.