Gestionarea cheltuielilor este una dintre principalele lucruri care stau la baza unui început bun pe acest drum, spune Adina Călin în emisiunea ”Totul despre bani” difuzată pe DCNews, DCNewsTV și DCBusiness.
”În primul rând trebuie să își facă un plan de afaceri și ar fi important să își calculeze un minim de cheltuieli pe care le are de suportat pentru că sunt cheltuieli fixe și variabile. Dacă la cheltuielile variabile mai putem scădea sau ajusta anumite lucruri, pe cheltuielile fixe nu avem ce să facem. Măcar la nivel de cheltuieli fixe cu ceva adaosuri pe cheltuieli variabile, ar trebui să își facă un plan cel puțin pentru primele șase luni și să își găsească sursele prin care va acoperi respectivele cheltuieli.”
Sigur că un calcul perfect al cheltuielilor este imposibil, dar în primul an în care se derulează afacerea, când cele mai multe cheltuieli vin direct din propriul buzunar, pot exista unele ajustări, este de părere Adina Călin.
”Este foarte important ca atunci când oricine pleacă pe acest drum să își facă minimele calcule care, indiferent de situație, fie că vorbim de o persoană fizică care vrea să înceapă o investiție, fie că vorbim de o companie, lucrurile ar trebui privite la fel. Este bine să analizăm înainte. Este important, cu o marjă de eroare de 5%, să fie corect în ceea ce estimezi.”
Sprijin din partea băncilor și instituțiilor statului
Antreprenorii au o ocazie de dezvoltare care să le ușureze munca, aceasta constă în mare parte din sprijinul fondurilor nerambursabile primite din partea statului. Totuși aceste fonduri reprezintă o plasă de siguranță, investițiile proprii sunt necesare din partea noilor antreprenori, în primul rând pentru responsabilizare.
”Din punct de vedere al antreprenorilor, există în momentul de față tot felul de programe guvernamentale în care noi (domeniul bancar) suntem parte. Chiar săptămâna trecută am lansat programul Femeia Antreprenor. Chiar și așa, când vorbim de programe precum Start-up Nation sau Femeia Antreprenor, vorbim de fonduri nerambursabile, există o cotă parte chiar și acolo cu care antreprenorul trebuie să vină. În orice context este nevoie să fie și aportul lui, nu prea se poate să existe numai aport de la alte entități. Fiecare antreprenor trebuie să se gândească că și el trebuie să aibă un capital pe care trebuie să îl pună pe masă pentru că în primul an cam din propriul lui capital susține businessul pe care îl conduce.”
Sprijin pentru IMM-uri
Totodată, cei care au deja un IMM înființat au un avantaj considerabil din partea băncilor, arată Adina Călin, directorul Direcţiei de Produse şi Servicii Bancare CEC Bank.
”La fel ca în cazul persoanelor fizice, pentru IMM-uri avem pachete de produse și servicii care acoperă nevoile lor, fie că vorbim de start-up-uri, unde pentru tineri sunt pachete care nu costă nimic, care au inclusiv transferurile gratuite, sunt pachete care sunt pentru începuturile de drum. Ele, în general, acoperă cam 12 luni de activitate ale antreprenorului, acest start, după care trece către pachete mai avansate, în funcție de nivelul de activitate, de cifra de afaceri, pentru că și costurile acestor pachete sunt diferite.”
Descoperiți mai multe în emisiunea de mai jos:
DCMedia Group, prin DCNews și DCBusiness, derulează, în luna august, campania DC Educația Financiară, cu rolul de a informa românii despre importanța educației financiare în gestionarea bugetului propriu.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.