Ce îşi doresc angajaţii din România. Topul celor mai apreciaţi angajatori

DCBusiness Team |
Data publicării:
Foto: Pexels @fauxels
Foto: Pexels @fauxels

Potrivit unui studiu, salariul este - aşa cum era şi de aşteptat - cel mai important aspect de care ţin cont românii atunci când îşi caută un loc de muncă.

Mai puțin de jumătate din angajați spun că se simt încurajați să evolueze la locul de muncă, un aspect care merită luat în considerare de către companii, arată studiul Randstad România Employer Brand, aflat în acest an la a patra ediție.

 

Ce își doresc angajații, în 2022?

 

Principalele 5 criterii în alegerea angajatorilor sunt, în ordinea preferințelor: pachetul salarial (ca și anul trecut), atmosfera plăcută la locul de muncă, siguranța locului de muncă, evoluția în carieră și echilibrul viață profesională – viață personală. Acestea sunt similare în rândul angajaților români față de cei din restul Europei, însă au o pondere procentuală mai mare în cazul celor dintâi. Pachetul salarial atrăgător crește în importanță în rândul celor cu vârsta peste 35 de ani (76%) și educație peste medie (77%).

Este de remarcat că lucrurile stau diferit în cazul așteptărilor față de locul de muncă prezent, unde siguranța a fost cel mai des menționată de către angajați, mai ales de cei din categoria de vârstă 25-34 de ani. Urmează reputația și sănătatea financiară, în vreme ce pachetul salarial atrăgător este unul dintre aspectele cel mai puțin apreciate, alături de contribuția la comunitate și posibilitatea de a lucra la distanță. De asemenea, odată angajați într-o companie, românii își schimbă percepția și față de evoluția în carieră, care ajunge pe locul 7 în clasamentul lucrurilor pe care le apreciază la angajatorul lor.

Mai puțin de jumătate din angajați spun că se simt încurajați să evolueze la locul de muncă, un aspect care merită luat în considerare de către companii, având în vedere că reprezintă un element aflat pe lista scurtă de priorități profesionale ale românilor, mai ales ale celor care fac parte din categoria numită white collar / gulere albe (63%, comparativ cu 52%, în cazul lucrătorilor blue-collar / gulere albastre).

 

Topul celor mai apreciați angajatori din România

 

Topul celor mai apreciați angajatori din România, conform Studiului Randstad România Employer Brand, este condus în acest an de compania Microsoft, intrată în clasamentul primilor 10, după ce anul trecut nu a fost prezentă în acesta. HP își menține poziția pe locul al II-lea, pentru al treilea an consecutiv, urmată de o altă companie nou intrată în top (față de cel din 2021), Adobe.

Citeşte şi: Ce pensie va primi un român după un stagiu de aproape 40 de ani de muncă

În clasamentul pe industrii, pe primul loc se află Microsoft (IT / tehnologie), HP (servicii), Nokia Networks (telecom), KARL HEINZ DIETRICH (logistică), Zentiva (farma producție și distribuție), Philips (producție), Ford România (auto), British American Tobacco Trading (FMCG), Ing Bank N.V., Amsterdam (finanțe), Omv Petrom (petrol și gaze), eMAG (retail).

Industriile cele mai atrăgătoare pentru forța de muncă din România sunt IT, servicii și telecom, iar cele care se bucură de cea mai mare vizibilitate sunt telecom, industria financiară și retail.

 

3 din 10 români intenționează să își schimbe locul de muncă

 

14% din români și-au schimbat locul de muncă în a doua jumătate a anului trecut, procent puțin mai ridicat față de 2020 (11%). 3 din 10 (29%) intenționează să facă acest lucru în primele luni ale lui 2022, în procent puțin mai mare față de anul anterior (24%). 46% din cei care se tem că își vor pierde locul de muncă și-au propus și ei să se angajeze în altă parte, în prima jumătate a acestui an (procent considerabil mai mare față de cel din 2021, de 30%).

Portalurile cu anunțuri de locuri de muncă (44%, în scădere cu 4% față de 2021) și relațiile personale (41%, în creștere cu 4% comparativ cu anul trecut) sunt canalele cel mai des folosite de cei dornici să se angajeze în altă parte. Femeile (49%) și cei cu educație peste medie (48%) apelează într-un procent puțin mai mare la portaluri. 79% din cei care își caută loc de muncă prin intermediul unui portal folosesc eJobs, iar 59% (și) BestJobs. Social media reprezintă un canal de a identifica oportunități profesionale pentru 30% din respondenți, care preferă în procent de 92% Facebook pentru a face acest lucru, urmat de Instagram (25%).

Munca la distanță a scăzut de la 47%, în 2021, la 30% în 2022. Pentru 33% din forța de muncă din țara noastră, lucrul de acasă fie nu este permis, fie nu este posibil, prin natura activității, ceea ce reprezintă un procent similar cu media europeană (32%). Acest lucru este valabil în mod special în cazul românilor cu studii medii. În general, în alte țări din Europa, un procent mai mare de angajați lucrează (parțial) la distanță față de cei din țara noastră (38% vs. 30%). Peste jumătate din românii care în prezent își desfășoară activitatea exclusiv la distanță se așteaptă ca această situație să se mențină și în viitor. Este un procent considerabil mai mare față de alte piețe, unde media este de 1 din 3 angajați.

În România, Studiul Randstad Employer Brand 2022 a fost realizat în luna ianuarie a acestui an, prin intermediul metodologiei internaționale dezvoltate la nivelul Grupului Randstad. Au participat 4.700 de respondenți cu vârstă cuprinsă între 18 – 64 ani, incluzând studenți, angajați, freelanceri și șomeri. Au fost evaluați cei mai mari angajatori din România, ca număr de angajați, cunoscuți de minim 10% din populație, citează Mediafax.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9759
Diferența -0.0005
Zi precendentă 4.9764
USD
Azi 4.7871
Diferența -0.0037
Zi precendentă 4.7908
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9759 RON
USD flag1 USD = 4.7871 RON
GBP flag1 GBP = 6.0070 RON
CHF flag1 CHF = 5.3453 RON
AUD flag1 AUD = 2.9922 RON
DKK flag1 DKK = 0.6670 RON
CAD flag1 CAD = 3.3246 RON
HUF flag1 HUF = 0.0120 RON
JPY flag1 JPY = 0.0305 RON
NOK flag1 NOK = 0.4219 RON
SEK flag1 SEK = 0.4331 RON
XAU flag1 XAU = 403.2660 RON
Monede Crypto
1 BTC = 451251.58RON
1 ETH = 16247.18RON
1 LTC = 506.95RON
1 XRP = 10.72RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: Error% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.93%
6 luni: 5.97%
12 luni: 5.99%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET16857.730.77%
BET-BK3152.260.73%
BET-EF916.020.81%
BET-FI61313.55-0.15%
BET-NG1213.860.52%
BET-TR37174.130.77%
BET-TRN36133.200.77%
BET-XT1454.820.64%
BET-XT-TR3153.690.64%
BET-XT-TRN3071.880.64%
BETAeRO871.90-0.19%
BETPlus2492.100.74%
RTL37504.830.66%

Comunicate de presa

BVB / FOTO: Facebook BVB

CEC Bank a listat o emisiune de obligaţiuni în valoare de 300 de milioane de euro

CEC Bank a listat vineri pe Piaţa Reglementată...

O finanțare de peste 100 milioane euro

Investiție în viitor: Guvernul și FEI lansează un program pentru inovare

Ministerul Investițiilor și Proiectelor...

Oameni de afaceri / Foto: Freepik

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel