Pot apărea o mulțime de erori și chiar dacă ai crede că ai plănuit totul în cel mai mic detaliu, tot se va găsi un aspect care să îți dea toate planurile peste cap. Tocmai din acest motiv, îți prezentăm câteva greșeli care pot apărea, dacă nu ai un business plan bine pus la punct.
Greșeli de evitat în afaceri:
Lipsa unei planificări și al unui studiu de fezabilitate
Planul de afaceri are nevoie de mai multe schițe și timp alocat serviciilor incluse. Trebuie să te asiguri că ai facut toate scenariile și ai stabilit obiectivele tututor indicatorilor pe care ar trebui să îi ai. Te pui în pielea optimistului, a pesimistului, a norocosului, dar nu în ultimul rând a ghinionistului. Stabilește-ți responsabilitățile pentru întregul parcurs al afacerii, la fel și lista de interese personale, interese comune, neclaritățile și suspriciunile, implicațiile și opțiunile pe care le ai disponibile.
IDEI DE AFACERI. Pornește-ți propriul business cu doar 100 de euro
Lipsa ajutorului
Să crezi că ești cel mai bun și doar singur vei reuși este una dintre cele mai greșite gândiri cu care poți începe un business. Aroganța, dar și convingerea fermă că ești singurul în măsură să duci o afacere, te poate face să intri într-un cerc vicios din care să nu mai ai scăpare așa ușor. Este cel mai important să te asiguri că ai lângă tine oameni pe care te poți baza oricând, indiferent de situație. Și aici alegerea oamenilor potriviți este un alt subiect pe care trebuie să te asiguri că îl stăpânești. Este mult mai ușor să îți recunoști vina și să încerci să repari lucrurile, decât să regreți că nu ai facut asta.
O pregătire insuficientă
Afacerea presupune cunoașterea tuturor detaliilor din preajma ta. Cunoașterea pieței, a clienților, a concurenței, a serviciilor, a costurilor, etc. Toate detaliile fac parte dintr-un plan eficient pe care este indicat să îl cunoști înainte de demararea oricărui proiect. Insuficiența preocupării pentru serviciile care aparțin afacerii tale poate duce la un eșec total, greu de recuperat. Preocupă-te de imaginea brand-ului, de marketing, de promovare, de toate capitolele ce țin de pregătirea business-ului tău. Stabilește-ți obiective clare pe care ești dispus să le urmărești, fără să te abați de la drum.
Limitarea
Nu trebuie să îți impui limite în ceea ce privește mediul tău de lucru. Să te limitezi către un singur client, ți-ar putea afecta business-ul, la fel cum și să îți impui doar comunicarea cu o singură persoană. Încearcă să îți negociezi contracte cât mai avantajoase, forme cât mai bune pentru tine și strategii realizate cel puțin pe termen scurt și mediu.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.