În anul 2023, Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE) furnizează un sprijin financiar din surse europene cetățenilor români aflați în situații vulnerabile, pentru acoperirea costurilor facturilor de energie. Acest sprijin constă într-un card de energie, în valoare de 700 de lei, care va fi emis de două ori pe an.
Beneficiarii acestui program sunt aproximativ 4 milioane de persoane cu nevoi speciale, care se regăsesc în jurul a 2,8 milioane de gospodării îndeplinind criteriile de eligibilitate.
Scopul acestui ajutor este de a compensa cheltuielile legate de consumul de energie, indiferent de tipul acesteia, fie că vorbim de energie electrică, energie termică provenită din surse centralizate, gaze, butelii, lemne pentru încălzire sau alte materiale precum păcură și peleți.
Tot Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene vine cu precizări pentru cei care au butelii. Cum au venit numeroase întrebări dacă pot fi încărcate/achiziţionate şi butelii de aragaz cu aceste carduri de energie,Marcel Boloș a precizat că: ”Fac precizarea că nu orice tip de butelie, discutăm de buteliile cu gaz lichefiat pentru încălzirea locuinţelor şi nicidecum pentru buteliile de gătit hrană. Noi discutăm de consumuri energetice şi de compensare a preţului la energie”.
Ce documente trebuie să prezinte beneficiarul pentru plata facturilor la energie? Trebuie aduse în original?
Documentele obligatorii necesare pentru efectuarea de plăți prin mandat poștal sunt următoarele:
– cardul de energie valabil la data la care se efectuează plata prin servicii de mandat poştal, în original;
– actul de identitate al beneficiarului de sprijin, în original;
– documentul/documentele justificativ/justificative prin care face dovada datoriei curente şi/sau restante faţă de furnizorul de energie şi/sau, după caz, faţă de asociaţia de proprietari/locatari.
În situația documentelor justificative, certificatul de validare a datoriei trebuie prezentat în original, iar facturile la energie pot fi aduse în original sau pot fi prezentate, pe telefon, în format electronic.
În cazul reprezentantului legal/împuternicitului convențional se va prezenta și împuternicirea în original, actul de identitate al celui împuternicit în original, actul de identitate al beneficiarului de sprijin în original, certificatul de naștere al minorului (în cazul în care beneficiarul este minor).
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.