Interesant este că, inițial, Bluesky a fost creată și finanțată chiar de Twitter în 2019, când Jack Dorsey era încă CEO-ul platformei. Devenită între timp independentă, Bluesky apare acum ca o alternativă la Twitter. Și, la fel ca ”verișoara” sa, Mastodon, Bluesky este o rețea socială așa-zis "descentralizată": fiecare utilizator își poate crea propriul server și îl poate administra după cum dorește.
Frați gemeni
Dacă Bluesky arată aproape identic cu Twitter, similitudinile nu sunt doar de ordin estetic. La fel ca pe Twitter, utilizatorii pot posta text, imagini, linkuri către articole, emoticoane și mențiuni. la fel ca fratele său mai mare, se pot face comentarii, aprecieri, se poate distribui. Dar asta nu este tot. La fel ca rețeaua socială patronată acum de Elon Musk, Bluesky are două fluxuri de știri: unul bazat pe abonamentele utilizatorilor și celălalt pe tendințele generale. Paginile de profil sunt aproape identice cu cele de pe Twitter, cu un pseudonim, un avatar și un banner ce include descrierea, numărul de "skeets", de urmăritori și de abonamente. Cu toate acestea, nu este încă posibilă trimiterea de mesaje private sau videoclipuri, potrivit Le Figaro.
În timp ce controversele pe Twitter s-au înmulțit în ultimele luni, asemănările dintre compania Bluebird și Bluesky i-au sedus în mod evident pe unii utilizatori. Lansată în februarie anul trecut pe sistemul de operare iOS de la Apple și la sfârșitul lunii martie pe Android, aplicația Bluesky a fost deja descărcată de 360.000 de ori și se situează înaintea mai multor platforme populare, precum LinkedIn, Bing sau Zoom, în Apple App Store, potrivit site-ului revistei Forbes, care citează date ale firmei Data.ai. Pe lângă aplicația mobilă, Bluesky este accesibilă și pe un browser web. "Adresa este staging.bsky.app. Aceasta este, evident, o adresă temporară. Cuvântul "staging" din URL se referă de obicei la un mediu de testare", explică Numerama.
Invitații și cooptare
Această cifră este cu atât mai impresionantă cu cât Bluesky este în prezent disponibilă doar pe bază de invitație. După cum scrie Forbes, pe lista de acceptare există deja peste un milion de solicitanți.
Cealaltă soluție este cooptarea. Noii membri primesc un cod de invitație la fiecare două săptămâni. Utilizatorii care care au recomandare din partea unor "participanți de încredere" vor primi invitații suplimentare. Obiectivul, potrivit Bluesky, care revendica 50.000 de membri activi la sfârșitul lunii aprilie, este de a evita "spammerii și actorii răi care ar putea dori să manipuleze o conversație publică".
Iar platforma numără deja în rândurile sale mai multe personalități, precum democrata Alexandria Ocasio-Cortez, membră a Camerei Reprezentanților, sau modelul Chrissy Teigen, care au fiecare peste zece milioane de urmăritori pe Twitter.
O misiune bine definită
În 2019, Jack Dorsey, directorul general al Twitter la acea vreme, a început să imagineze această rețea socială "descentralizată". "Twitter finanțează o echipă mică și independentă de cinci arhitecți, ingineri și dezvoltatori open source pentru a dezvolta un standard deschis și descentralizat pentru rețelele sociale. Scopul este ca Twitter să devină în cele din urmă un client al acestui standard", a scris el pe Twitter la acea vreme, detaliind ideea proiectului.
În 2021, el l-a numit director la Bluesky pe Jay Graber, care a lucrat mult timp la dezvoltarea Twitter. În 2022, de comun acord, noua rețea socială s-a desprins de Twitter și a devenit o companie independentă, Bluesky PBLLLC. Misiunea acesteia? "Să dezvolte și să încurajeze adoptarea pe scară largă a tehnologiilor pentru conversații publice deschise și descentralizate".
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.