CCIR, precizări referitoare la un articol din "Adevărul": Cui prodest „Adevărul”?

Cu privire la informațiile apărute în ediția de azi, 15 aprilie, a cotidianului Adevărul, în articolul “Terenurile Romexpo, transferate gratuit CCIR cu girul lui Adrian Năstase. Un fost ofiţer DIE deţinea funcţii simultan în CCIR şi Romexpo”, Camera de Comerț și Industrie a României face următoarele precizări:

În mare parte, articolul se bazează pe o serie de speculații referitoare la anumite persoane și/sau implicări ale acestora de-a lungul timpului, direct sau indirect, în activitatea CCIR.

 

Încercarea de a atrage, prin nevoia de senzațional, un număr cât mai mare de cititori, prin asocierea numelor unor foști politicieni sau persoane publice cu instituția noastră, deși poate fi justificată din punct de vedere publicistic, este însă total irelevantă și chiar neavenită în cazul de față.

 

În realitate, cele două hotărâri de Guvern nu sunt altceva decât o manifestare de politică publică constând într-o serie de acte normative emise de către Statul Român cu caracter de reglementare, având la bază atât istoria factuală a CCIR prin raportare la specificul terenurilor pe care a fost edificat Complexul Expozițional Romexpo, cât și experiența unor specialiști în domeniul juridic.

 

Reglementările în discuție relevă, așa cum am menționat în repetate rânduri, faptul că în anul 2004 legiuitorul, în cazul de față Guvernul, a înțeles și respectat destinația istorică a terenului de la Romexpo dat în administrarea CCIR încă din anul 1961 (prin Dispoziția Consiliului de Miniștri nr. 92/1961, când s-a aprobat amplasarea Expoziției Economiei Naționale a Republicii Populare Române pe terenurile Hipodromului de la Băneasa și s-au dat în administrare către CCIR aceste terenuri) și ulterior, prin Deciziile nr. 1146/1972 și nr. 152/1973 ale Biroului Permanent al Comitetului Executiv al fostului Consiliu Popular al Municipiului București, când s-a decis, în temeiul art. 1 și 2 din Decretul nr. 409/1955 și ținând cont de prevederile art. 17 din Dispoziția Consiliului de Miniștri nr. 92/1961, trecerea în administrarea CCIR a terenurilor în speță. Același legiuitor din anul 2004, a înțeles implicit și necesitatea asigurării continuității interesului public prin raportare la misiunea instituțională a CCIR, de susținere și dezvoltare a mediului de afaceri și a investițiilor din România, prin raportare la caracterul de organizație de utilitate publică al Camerei Naționale. Este de menționat faptul că utilitatea publică a fost recunoscută CCIR încă din anul 1990, fapt consfințit de Decretul-Lege nr. 139/1990 privind camerele de comerț și industrie din România.

În acest context, afirmații cum că CCIR este un simplu ONG le calificăm, de asemenea, ca total neavenite, făcute în necunoașterea sau nerecunoașterea rolului unei Camere Naționale în bunul mers al unui Stat în care funcționează o economie de piață.

Orice alte interpretări, privind implicarea, funcțiile sau acțiunile unor persoane publice la un moment dat poate fi folosită numai în scopul de “click-bait”, un concept din ce în ce mai utilizat în mass-media, dar la care nu ne-am fi așteptat să recurgă și un cotidian de calibrul Adevărul.

Ne punem retoric evident întrebarea – cui folosește acest articol? În afară de încercarea de atragere a unui număr cât mai mare de accesări, există oare o dorință acerbă și nedisimulată de a influența într-un fel sau altul rediscutarea proiectului de lege a camerelor de comerț în Parlament ? Altfel spus, ce (poate) aduce nou acest articol pentru opinia publică? În principiu, nimic, datele prezentate în mod real sunt deja publice sau oferite spațiului public chiar de către CCIR.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9759
Diferența -0.0007
Zi precendentă 4.9766
USD
Azi 4.7742
Diferența 0.0425
Zi precendentă 4.7317
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9759 RON
USD flag1 USD = 4.7742 RON
GBP flag1 GBP = 5.9774 RON
CHF flag1 CHF = 5.3721 RON
AUD flag1 AUD = 3.1018 RON
DKK flag1 DKK = 0.6672 RON
CAD flag1 CAD = 3.4124 RON
HUF flag1 HUF = 0.0121 RON
JPY flag1 JPY = 0.0309 RON
NOK flag1 NOK = 0.4302 RON
SEK flag1 SEK = 0.4306 RON
XAU flag1 XAU = 415.3204 RON
Monede Crypto
1 BTC = 470301.57RON
1 ETH = 15909.78RON
1 LTC = 491.12RON
1 XRP = 7.51RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.99% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.75%
6 luni: 5.79%
12 luni: 5.83%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET17134.54-0.97%
BET-BK3177.98-1.36%
BET-EF923.66-0.61%
BET-FI60622.56-0.07%
BET-NG1213.18-0.53%
BET-TR37787.26-0.98%
BET-TRN36728.98-0.98%
BET-XT1471.96-0.91%
BET-XT-TR3191.04-0.91%
BET-XT-TRN3108.26-0.91%
BETAeRO910.86-1.18%
BETPlus2535.89-0.95%
RTL38053.05-0.66%

Opinii

Dumitru Chisăliță, președintele AEI
Profesorul Mircea Coșea / Foto: Crișan Andreescu

Donald Trump revine. Mircea Coşea: Ce se schimbă pentru România și economia europeană?

Donald Trump a fost ales din nou președinte în...

Adrian Negrescu, analist economic

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel