Publicitate
Printre speculațiile vehiculate după arestarea lui Carlos Ghosn pentru fraudă fiscală, s-a strecurat și cea a unui complot pus la care chiar de conducere Nissan. De altfel, declarațiile directorului general al Nissan, Hiroto Saikawa, la adresa lui Ghosn au fost extrem de dure. Printre altele, el nu a ezitat să vorbească despre ”o parte întunecată a erei Carlos Ghosn”. Merită, totodată, menționat că, în mare parte, acuzațiile formulate împotriva patronului alianței au izvorât dintr-o anchetă internă desfășurată de Nissan.
Odată Ghosn îndepărtat, întrebarea care se pune este cine va venit în fruntea alianței. Pentru că, susține La Tribune, nimic nu este prevăzut pe linie de succesiune. Acest subiect este un adevărat tabu la Renault, care știe că Nissan îl așteaptă la cotitură pentru a răsturna termenii alianței creată în 1999 și care a permis companiei franceze să preia 44% din capitalul partenerului nipon. O alianță care ține, dincolo de orice, de personalitatea lui Carlos Ghosn, care s-a bucurat de o uriașă legitimitate în mediul de afaceri japonez.
Patronul francez știa că nici una dintre părți nu va accepta o fuziune. Prin urmare, el a construit o alianță, unde identitățile se respectă reciproc. Cele 6 miliarde sinergie industrială degajate de Alianță, consolidată de intrarea grupului Mitsubishi în 2017, urma să facă acest pact ”indestructibil”.
În realitate, problema nu mai este economică, devenind total politică. Toți protagoniștii sunt convinși că actuala arhitectură a Alianței, croită pe măsură pentru Carlos Ghosn, nu va supraviețui și că, în aceste condiții, fuziunea devine un scenariu imposibil de evitat. Pe de o parte, guvernul francez rămâne apărător al independenței Renault, iar pe de alta, Nissan nu va accepta niciodată să fie cumpărat de un grup străin. Nu trebui uitat că Nissan cântărește, în prezent, de două ori mai mult decât Renault.
Dar dacă Nissan va cumpăra Renault? Potrivit Alphavalue, o astfel de variantă ar costa Nissan aproximativ 5 miliarde de euro, după deducerea participației de 44% a francezilor la compania niponă. Suma ar putea scădea și la 2,5 miliarde de euro, dacă se ține cont de participația de 15% la Renault. Din scenă ar dipărea și guvernul francez care să blocheze inițiativele Nissan.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.