Preşedintele PSD, Marcel Ciolacu, consideră că în cazul Blue Air ar trebui să intervină instituţiile statului, pentru ca problemele să fie rezolvate.
"Este o companie privată. (...) Nu credeţi că instituţiile statului român ar trebui să intervină, să facă lumină? Totuşi, sunt peste 200.000 de români care au cumpărat bilete într-un sistem de Caritas. Părerea mea este că instituţiile statului, nu vreau să dau ordine cuiva sau să se interpreteze, nu m-am băgat, nu am comentat decizii ale magistraţilor, cred că e un caz important în care instituţiile statului trebuie să intervină", a spus Ciolacu la România TV, luni, întrebat ce părere are despre situaţia de la Blue Air, companie care a anulat zborurile pentru o lună, deşi a vândut biletele de avion.
El le-a recomandat reprezentanţilor Blue Air "să stea la masă" cu miniştrii de la Finanţe şi de la Transporturi, dar şi cu prim-ministrul, pentru a găsi soluţii.
"E o companie românească şi mi-aş dori ca această companie să depăşească aceste lucruri. Dar nu poţi să sfidezi autorităţile române şi statul român, care te-a împrumutat şi te-a ajutat la nevoie în timpul pandemiei şi să continui cu această atitudine, fiindcă nu este corect. Tu, ca companie, nu mai bine aveai un dialog cu Guvernul? Pentru că e o companie românească. Pe mine mă doare sufletul să închizi o companie românească. (...) Eu am înţeles că sunt sute de mii de bilete vândute în avans", a afirmat acesta.
Citește și Burcea(ANAT): Situaţia Blue Air reprezintă "cronica unui faliment anunţat"
Potrivit datelor prezentate de Alin Burcea, pierderile suferite de operatorii de turism, care au fost obligaţi să cumpere alte bilete de avion pentru repatrierea turiştilor, sau pentru onorarea contractelor, se ridică la aproximativ 3 milioane de euro.
Oficialul Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism consideră că astfel de situaţii pot fi evitate prin înfiinţarea unui fond de garantare a pasagerilor, prin colectarea unei sume mici, de 0,5 euro, pentru fiecare zbor, astfel încât aceştia să fie desbăgubiţi în astfel de situaţii. El consideră că acelaşi tip de fond de garantare ar trebui înfiinţat şi la nivelul agenţiilor de turism pentru ca turiştii să îşi recupereze toţi banii în cazul unui faliment al operatorilor din domeniu.
El a spus că îşi doreşte ca Direcţia Naţională Anticorupţie, sau Corpul de control al prim-ministrului, să efectueze o anchetă în cazul zborurilor anulate de către compania Blue Air.
Citește și Ițele încâlcite ale afacerii Blue Air. Dosare penale, delapidări și datorii peste datorii
Una dintre certitudini este că în consiliul de administrare al Blue Air se află și un reprezentant al statului, acest lucru întâmplându-se după ce compania a primit un sprijin de stat de 300 de milioane de lei, în timpul pandemiei.
Dacă este să ne uităm la evoluția financiară a companiei, datoriile Blue Air s-au dublat de la an la an, statul neintervenind în niciun fel.
Mai jos se poate vedea cum încă înainte de începutul pandemiei de COVID-19 , datoriile firmei au crescut exponențial.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.