Referindu-se, înainte de toate, la Legea Anastasia, ce presupune clemență zero față de cei care se urcă băuți la volan, sub influența drogurilor sau chiar fără permis, senatorul s-a declarat surprins de amploarea difuzării acestui act normativ după promulgarea de către președintele României. ”Ceea ce înseamnă că ea a venit pe o nevoie uriașă a oamenilor de a se face ceva. Oamenii s-au săturat, pur și simplu, să vadă cum riscă să moară cei de lângă noi pe stradă, neputând să faci nimic. Legea Anastasia a fost un prim răspuns la această situație, după o muncă de cinci ani de zile.
Sper că am învățat din aceste lecții și o să dureze mai puțin de acum încolo viitoarele inițiative. Coaliția pentru siguranță rutieră este tot o formă de răspuns la o situație care durează de prea mult”, a spus Robert Cazanciuc.
Mai multe componente
Recent, a continuat el, ”cineva a cuantificat pierderile suferite de statul român la fiecare rănit în parte. Firește că statul este primul responsabil pentru a-și proteja cetățenii. Și aici sunt, desigur, mai multe componente: una importantă legată de educație, alta la fel de importantă legată de infrastructură rutieră și, bineînțeles cea privind conformarea legii.
Prezența poliției nu ese suficientă
Fără prezența poliției în stradă nu este suficient să ai educație, nu este suficient să ai norme, legea trebuie aplicată și trebuie aplicată cu fermitate. Pentru asta este nevoie de oameni, dar noi avem o problemă, nu doar în poliție, ci și în alte instituții. Avem nevoie de dotări, dar am înțeles că această chestiune este pe care să se rezolve”, a precizat politicianul.
Un efect descurajator
În ceea ce privește legislația, a adăugat Robert Cazanciuc, ”mai sunt câteva lucruri de făcut și anume să trecem acea dispoziție care duce la interdicția până la 10 ani de a mai conduce autovehicule celor care conduc sub influența alcoolului sau a drogurilor, indiferent dacă produc sau nu produc accidente rutiere. Eu cred că va avea un efect descurajant destul de profund și sunt convins că va fi un vot unanim. Rămâne acea nevoie de conducere defensivă ca formă de educație. O inițiativă în acest sens a trecut de Senat și așteptăm să ajungă la Camera Deputaților”.
Zona de expertiză
Robert Cazanciuc a spus, totodată, că există în lucru un proiect care încearcă să reglementeze oarecum zona de expertiză, pentru a face mai ușor acest procedeu. Până se face expertiza, până se stabilește cauza în instanță durează un an, doi, trei, cel puțin. Timp în care cel care a suferit o traumă nu se poate recupera, pentru că nu are resurse.
Nu vreți să vedeți un copil de trei ani
Nu vreți să vedeți cum arată un copil de trei ani de zile cu mâinile și picioarele îndoite în urma unui accident rutier. Copilul acela, dacă nu are norocul să aibă niște părințe cu ceva resurse financiare, va rămâne așa pe viață. Dacă însă statul va veni cu o formă de garantare a recuperării medicale, s-ar ptuea să aibă o șansă: și acel copil, dar și noi toți. Poate ar fi o formulă să vedem cum am putea să găsim o formă de garantare din care să poți să decontezi, să spunem, recuperarea medicală a celor care suferă diferite accidente rutiere și care au nevoie imediat de această formă de sprijin și nu la sfârșitul procesului, când recuperarea este inutilă”, a subliniat senatorul Cazanciuc.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.