Rafturile supermarketurilor, care zilele trecute erau pline de ulei de floarea soarelui, au fost luate cu asalt de români, după ce s-a anunțat „criza uleiului de floarea soarelui”.
Totul a pornit de la un comunicat de presă al FEDIOL, federația care reprezintă industria europeană a uleiurilor vegetale și a făinii proteice din Europa. Cu toate că acel comunicat a fost transmis în urmă cu mai bine de o săptămână, abia acum acesta a avut „efect” asupra românilor, făcându-i să se înghestuie în supermarketuri.
Preţul per litru a crescut peste noapte cu 25%, însă românii n-au înţeles că tocmai apetitul lor pentru stocuri a dus la scumpire. Pe de altă parte, creşteri de preţ erau oricum preconizate, chiar dacă, cel mai probabil, nu la acest nivel într-un timp scurt, pentru că materia primă pe care o folosesc procesatorii, respectiv floarea-soarelui, s-a scumpit foarte mult, iar creşterile au început înainte de criza din Ucraina.
DCBusiness au făcut un sondaj în care au întrebat românii la ce stadiu se află cu rezervele de ulei.
41,5% dintre respondenţi au răspuns că au în casă 1-3 sticle de ulei
41,5% au declarat că dețin doar strictul necesar
12,1% au spus că au un bax de ulei în case
4,9% au spus că au mai multe baxuri
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.