Publicitate
"În cazul persoanelor fizice este nevoie de o validare simplă, care funcţionează. În momentul de faţă, sunt 16.892 de cereri validate de AFM (Administraţia Fondului pentru Mediu, n.r.) pentru "Rabla Clasic" şi aproape 900 de cereri validate pentru "Rabla Plus". Acest proces de validare este unul fără probleme, merge într-un ritm foarte bun (...) Foarte important este că toţi beneficiarii persoane fizice au primit deja aprobările pentru înscrierile în program", a spus Tanczos.
Ministrul de resort a precizat că, în cazul aprobării cererilor provenite de la persoanele juridice, au existat "câteva sincope", în sensul suprapunerii cu activitatea de închidere a celor două programe guvernamentale de anul trecut.
"Zilele trecute au apărut mai multe informaţii cu privire la programele "Rabla Plus" şi "Rabla Clasic", informaţii care trebuie precizate şi trebuie să subliniez anumite aspecte. În paralel se derulează aprobarea cererilor venite din partea persoanelor juridice. Acolo, într-adevăr, au fost câteva sincope. Săptămâna aceasta se aprobă primele dosare şi pentru persoanele juridice. Pur şi simplu a fost o suprapunere de activităţi de închidere pentru Programul "Rabla" şi "Rabla Plus" de anul trecut", a afirmat oficialul.
Citește și: Probleme la emiterea rovinietelor. Explicații CNAIR
Programele "Rabla Clasic" şi "Rabla Plus" pentru acest an au demarat pe data de 26 aprilie.
Potrivit datelor MMAP, "Rabla Clasic" 2021 are un buget total de 440 de milioane de lei, cu 35 de milioane de lei mai mult decât în 2020, ceea ce va permite achiziţionarea a peste 55.000 de autovehicule noi, mai puţin poluante.
Pentru acest an, a fost majorată atât prima de casare - de la 6.500 de lei la 7.500 de lei, cât şi ecobonusul pentru tehnologia hibrid - de la 2.500 de lei la 3.000 de lei, precum şi ecobonusul GNC/GPL/emisii sub 96 de grame CO2/km - de la 1.000 de lei la 1.500 de lei.
Suma maximă ce va putea fi decontată din costurile unei maşini noi prin "Rabla Clasic" poate ajunge la aproximativ 2.250 de euro, în condiţiile în care ecobonusurile pot fi combinate între ele şi adăugate la prima de casare.
Noua ediţie a Programului "Rabla Plus" are, în acest an, cel mai mare buget de la lansare, respectiv 400 de milioane de lei, dublu faţă de anul anterior. În acest context, în 2021 se păstrează neschimbată cea mai mare primă din Europa pentru maşinile electrice, respectiv 10.000 de euro pentru "full electric" şi circa 4.500 de euro pentru maşini hibride plug-in, dar nu mai mult de 50% din valoarea autovehiculului nou. Cei care vor dori să renunţe la o maşină veche, poluantă, şi să achiziţioneze un autovehicul electric vor beneficia atât de prima de casare acordată prin Programul "Rabla Clasic", în valoare de 7.500 de lei, cât şi de ecotichetul alocat în cadrul Programului "Rabla Plus".
De asemenea, pentru achiziţionarea de motociclete noi, în schimbul predării spre casare a unui autovehicul uzat, se acordă o primă de casare de 5.500 lei. Valoarea cumulată a ecotichetului şi a primei de casare nu poate depăşi 50% din valoarea de achiziţie a motocicletei electrice.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.