Pe parcursul anului anterior, consumul de bere pe cap de locuitor s-a situat la 85 de litri, în timp ce, în funcţie de tipul de ambalaj preferat, consumatorii au ales cu preponderenţă berea la PET (45,57% din total), urmat de ambalajul de sticlă - cu 28,45% din total, doza de aluminiu (20,58%) şi butoi (3,41%).
Bere la sticlă sau la doză?
În acest context, datele Asociaţiei arată că sticla şi-a continuat trendul ascendent şi în 2018, ponderea sa crescând în total cu 3,65 puncte procentuale, în ultimii patru ani. Totodată, berea ambalată la doză a crescut, anul trecut, cu 2,38 puncte procentuale, în timp de ambalajul PET a consemnat o scădere se 3,37 puncte procentuale, iar pe ultimii patru ani, diminuarea a atins 5,83 puncte procentuale.
În ceea ce priveşte tipul de bere consumat în 2018, cea de tip lager (bere blondă, n.r.) a dominat preferinţele românilor, cu o pondere de 93,61%. În aceeaşi ierarhie, mixurile de bere şi berile aromatizate au deţinut o pondere de 2,27% din total, categoria de specialităţi (bere neagră, nepasteurizată, albă, ale, roşie etc.) şi-a adjudecat 2,25% din piaţă, iar berea fără alcool un procent de 1,87%. La capitolul creşterilor importante raportate pe segmente, mixurile de bere şi berile aromatizate au crescut cu 8,23%, în timp ce berea fără alcool a avut un salt de 30%, faţă de anul 2017.
Investiții și contribuții
La nivel general, piaţa berii din România s-a majorat cu 3%, în cursul anului trecut, până la un volum de 16,6 milioane de hectolitri. Pe piaţa naţională de profil, datele prezentate marţi relevă faptul că numărul producătorilor de bere a crescut, în 2018, la 56, de la 39 câţi erau cu un an în urmă.
Conform Asociaţiei Berarii României, anul trecut, importurile de bere au crescut cu 0,07 milioane de hectolitri, până la 0,54 milioane de hectolitri, dar cu toate acestea ponderea producţiei locale de bere a rămas la circa 97% din consumul intern. Pe de altă parte, exporturile de bere aproape s-au dublat faţă de importuri păstrându-se însă la un nivel redus, de doar 0,54 milioane de hectolitri.
În privinţa investiţiilor în domeniu, statistica de specialitate arată că, anul trecut, membrii Berarii României au alocat 74,5 milioane de euro, în timp ce nivelul cumulat, raportat la ultimii 15 ani, se ridică la valoarea de 1,54 miliarde de euro.
Citește și Un nou tip de bere. Face furori în Vietnam
Pe parcursul anului 2018, nivelul contribuţiilor pe care companiile incluse în Asociaţia Berarii României l-a achitat la bugetul statului a ajuns la 255 de milioane de euro. Valoarea înregistrată în ultimii 15 ani a fost de 3,62 miliarde de euro. În sectorul berii din România, numărul locurilor de muncă directe şi indirecte, existente în prezent, este de 85.000. La nivel european, România se află pe locul 8 în privinţa producţiei de bere şi pe locul 7 în ceea ce priveşte consumul de bere.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.