Publicitate
Potrivit profesorului Coșea, estimările privind aceste pierderi variază, dar se situează într-un interval cuprins între 20 și 200 de milioane de euro pe an. Însă, indiferent de cifrele exacte, consecințele sunt resimțite la nivelul milioanelor de euro.
Coșea a explicat că pierderile sunt de două feluri. În primul rând, există pierderi financiare pentru transportatorii români, care își pierd din competitivitate din cauza întârzierilor la frontiere. Aceste întârzieri afectează și statul, care nu beneficiază la timp de taxele și impozitele aferente activităților comerciale.
În al doilea rând, pierderile afectează și exportatorii de mărfuri perisabile, precum alimentele, deoarece întârzierile la vamă cresc costurile de refrigerare și transport, punând în pericol calitatea produselor. Într-o lume în care livrarea la timp și în condiții optime este crucială, astfel de blocaje pot avea consecințe grave asupra reputației și competitivității României pe piața internațională.
De asemenea, Coșea a subliniat că neaderarea la Schengen transmite un semnal negativ investitorilor străini, care ar prefera să vadă România într-o poziție de egalitate cu alte state europene. Intrarea în Schengen ar spori încrederea în țară și ar îmbunătăți imaginea sa în rândul investitorilor internaționali.
În final, profesorul a exprimat speranța că autoritățile române vor face pașii necesari pentru aderarea la Schengen, astfel încât țara să poată beneficia pe deplin de oportunitățile oferite de integrarea europeană.
Mai multe detalii puteți afla urmărind întregul interviu AICI
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.