Cât de periculoasă este concurența chineză pentru Volkswagen, al doilea mare producător auto global

DCBusiness Team |
Data actualizării: | Data publicării:
Volkswagen
Volkswagen

Volkswagen a început recent colaborarea cu un constructor de vehicule electrice pentru a recupera dezavantajul tehnologic cu care se confruntă.

Unii analiști au lăudat crearea unui joint-venture între Volkswagen și Rivian pentru a ajuta gigantul german cu tehnologia de vârf, care îi lipsește. Dar investiția de 5 miliarde de dolari a ridicat probleme legate de costuri și a întărit modul în care problemele Volkswagen în domenii critice i-au subminat tranziția EV la nivel global.

Al doilea cel mai mare producător auto din lume se confruntă cu provocări în Europa, SUA și mai ales în China, unde producătorii autohtoni de vehicule electrice, în frunte cu BYD, îi fură cota de piață. În ultimii doi ani, Volkswagen a pierdut mai mult din valoarea acțiunilor decât oricare alt concurent major.

Până în 2030, Volkswagen plănuiește să lanseze mai mult de 30 de noi modele electrice sau hibride în China și speră să crească vânzările la aproximativ 4 milioane, de la aproximativ 3 milioane în prezent, ridicându-și cota de piață la 15%.

Dar, pe termen scurt, directorul financiar al Volkswagen, Arno Antlitz, a declarat pentru Reuters că grupul se așteaptă să continue să piardă cotă de piață în China și speră doar să își mențină poziția în Europa.

Problemele Volkswagen în China subliniază perspectivele sumbre pentru producătorii auto străini în această țară, unde producătorii autohtoni de vehicule electrice domină tranziția la vehicule electrice cu modele de înaltă tehnologie și costuri reduse. Volkswagen este deosebit de vulnerabil deoarece China reprezintă aproximativ o treime din vânzările sale.

Totodată, producătorul auto intenționează să își dubleze cota de piață din SUA la 10% până în 2030.

Zeci de investitori și analiști intervievați de Reuters și-au exprimat scepticismul că producătorul auto a găsit formula pentru a obține un boom al vânzărilor. Potrivit acestora, Volkswagen nu are o identitate de marcă distinctivă în SUA sau planuri de produse revoluționare pe o piață aglomerată care favorizează vehiculele mai mari și s-a dovedit refractară la vehiculele electrice.

Un aspect pozitiv este că VW nu va trebui să concureze cu vehiculele electrice chinezești în SUA, care, în mai, a impus tarife de 100% pentru acestea.

Cota Volkswagen în China a scăzut de la 19% în 2019 la 14,5% anul trecut.

Asocierea cu Rivian face parte din această strategie americană, dar nu va avea ca rezultat niciun model nou care să stimuleze vânzările. În schimb, asocierea 50-50 va dezvolta software și alte tehnologii pentru ambii producători auto. Cu toate acestea, Volkswagen a declarat că speră ca produsele realizate cu tehnologia produsă de această asociere să atragă noi clienți.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9747
Diferența 0.0012
Zi precendentă 4.9735
USD
Azi 4.6036
Diferența 0.0055
Zi precendentă 4.5981
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9747 RON
USD flag1 USD = 4.6036 RON
GBP flag1 GBP = 5.9767 RON
CHF flag1 CHF = 5.3117 RON
AUD flag1 AUD = 3.0258 RON
DKK flag1 DKK = 0.6670 RON
CAD flag1 CAD = 3.3164 RON
HUF flag1 HUF = 0.0123 RON
JPY flag1 JPY = 0.0300 RON
NOK flag1 NOK = 0.4201 RON
SEK flag1 SEK = 0.4320 RON
XAU flag1 XAU = 407.0257 RON
Monede Crypto
1 BTC = 333249.13RON
1 ETH = 12112.26RON
1 LTC = 337.67RON
1 XRP = 2.42RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.99% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.55%
6 luni: 5.59%
12 luni: 5.64%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET17504.240.76%
BET-BK3269.250.24%
BET-EF941.980.81%
BET-FI61904.86-0.76%
BET-NG1232.701.12%
BET-TR38604.160.80%
BET-TRN37522.890.79%
BET-XT1507.730.57%
BET-XT-TR3268.710.60%
BET-XT-TRN3183.910.60%
BETAeRO951.15-0.04%
BETPlus2589.990.72%
RTL38847.200.77%

Opinii

Adrian Negrescu / Ilustrație: Oana Pavelescu

Adrian Negrescu: Planul prezentat de Finanțe, o culegere de aspirații economice ale lui Boloș

România se îndreaptă spre o criză economică...

Dumitru Chisăliță

Populism și prețuri mai mari la gaze și combustibili

Dumitru Chisăliță, directorul general al...

Cosmin Marinescu

Comunicate de presa

Restaurant. Foto: Pexels.com
Hidro Prahova

Hidro Prahova S.A. le arată liceenilor cum un simplu gest poate schimba lumea

Hidro Prahova S.A. sprijină educația ecologică...

Reciclare / FOTO: Freepik

Programului Fabrici de reciclare: Prima rundă de atragere de fonduri, prelungită

Administrația Fondului pentru Mediu anunță...


POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel