"După finalizarea propunerilor tehnice şi financiare ale unicului producător de material rulant care a depus documentaţia de licitaţie, primirea avizelor conform necondiţionate de la Autoritatea Naţională pentru Achiziţii Publice (ANAP) şi încărcarea Raportului final al procedurii în SICAP, Comisia de evaluare a oficializat câştigarea licitaţiei, prin desemnarea producătorului de material rulant francez Alstom Transport SA. Oferta financiară se ridică la suma de 767.510.640 lei, fără TVA, compusă din valoarea de livrare a 16 locomotive electrice şi contravaloarea mentenanţei pentru o perioadă de 20 de ani. De asemenea, precizăm că în contractul de achiziţie este prevăzută o clauză de revizuire privind posibilitatea suplimentării perioadei de mentenanţă cu încă 20 ani, fără organizarea unei proceduri competitive, prin încheierea unui act adiţional", potrivit informaţiilor remise AGERPRES de către Autoritatea de Reformă Feroviară (ARF).
Semnarea contractului de achiziţie publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestaţii şi, respectiv, după soluţionarea contestaţiilor/plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire, precizează instituţia.
În conformitate cu rezultatele studiului de fezabilitate care stă la baza acestui proiect şi potrivit indicatorilor tehnico-economici aprobaţi de Guvernul României, locomotivele electrice vor fi utilizate de către SNTFC "CFR Călători", în cadrul contractelor de servicii publice atribuite, care au fost aprobate prin HG 1.453/2022.
Introducerea locomotivelor electrice, ce fac obiectul acestei achiziţii publice, vizează creşterea eficienţei modului de exploatare a serviciilor de transport feroviar de călători, reducerea poluării şi creşterea confortului pe o serie de rute de pe reţeaua feroviară publică electrificată sau în curs de electrificare, după cum urmează: Dej - Braşov - Bucureşti - Constanţa; Timişoara - Arad - Braşov - Bucureşti - Constanţa; Timişoara - Cluj-Napoca - Iaşi; Iaşi/Suceava - Bucureşti - Constanţa.
Finanţarea proiectului este asigurată prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă şi de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.