Pandemia a venit ca o oportunitate pentru comerţul online care a luat avânt în această perioadă, iar românii au început deja să folosească frecvent această modalitate de a face cumpărături, obişnuindu-se cu avantajul de a comanda de pe telefon, laptop sau tabletă produsele dorite.
Valoarea medie a coşului de cumpărături online a crescut, în anul 2021, cu 5,8%, anul trecut, comparativ cu 2020, până la 52,6 euro, arată o analiză realizată de 2Performant, companie de tehnologie listată pe piaţa AeRO a Bursei de Valori Bucureşti (BVB).
Pe o piaţă de e-commerce estimată de Asociaţia Română a Magazinelor Online (ARMO) la peste 6 miliarde de euro, 2Performant a intermediat, în 2021, un număr de 1,39 milioane de vânzări pentru magazinele online din platforma sa.
Ce categorii de produse au fost căutate
Conform datelor centralizate, topul categoriilor de produse care au înregistrat cele mai multe vânzări, în cursul anului trecut, este condus de Fashion - cu 363.300 de vânzări, în creştere cu 30% faţă de anul anterior. Pe locul al doilea în topul categoriilor cu cele mai multe vânzări se situează categoria Book, Movies and Music - cu 338.200 de vânzări prin platforma 2Performant.com (+29%), urmate de Beauty (145.400 de vânzări, +3,4%), Home and Garden (80.100 vânzări, +46%) şi Electronics IT&C (79.900 de vânzări, +11,4%).
În 2021 a crescut valoarea medie a coşului de cumpărături
Analiza de specialitate relevă faptul că, în 2021, a crescut valoarea medie a coşului de cumpărături, până la 52,6 euro, mai mult cu 5,8% faţă de 2020. În privinţa dispozitivelor de pe care se realizează cumpărăturile online, datele 2Performant arată că 69% dintre acestea se fac de pe telefonul mobil şi doar 29,8% de pe desktop. "Cu toate acestea, valoarea medie a coşului de cumpărături realizate de pe telefonul mobil este mai mică decât cea aferentă cumpărăturilor de pe desktop, respectiv 46,47 euro pe mobil versus 66,67 euro pe desktop. Ceea ce indică faptul că românii continuă să facă achiziţiile mai importante ca preţ de pe desktop", notează sursa citată de Agerpres.
Boom de Black Friday
De asemenea, ziua cu cel mai mare număr de vânzări din 2021 a fost 12 noiembrie, în perioada de Black Friday. Astfel, în perioada 1 - 14 noiembrie a anului trecut, 462 de magazine online care activează în 25 de industrii diferite şi care au lansat campanii de reduceri au realizat prin intermediul platformei 2Performant.com 115.000 de vânzări, în valoare de 6.929.804 euro (plus TVA), cu 47,8% mai mari decât cu un an în urmă.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.