Franța, a doua economie ca mărime din zona euro, mizează pe Jocurile Olimpice pentru a-și potența slaba creștere economică.
Biroul de statistică din Franța preconizează un impuls de 0,3 puncte procentuale din vânzările de bilete și drepturi de difuzare pe TV dar mai ales din creșterea turismului.
Conform unei analize Visa, datele sale arată că micile întreprinderi din Paris au raportat o creștere de 26% a vânzărilor către deținătorii de carduri Visa în timpul primului weekend al Jocurilor Olimpice, comparativ cu anul precedent.
"Ultimele noastre date arată o creștere semnificativă a cheltuielilor de consum în rândul deținătorilor de carduri Visa în timpul weekendului ceremoniei de deschidere", a declarat Charlotte Hogg, CEO Visa Europe.
Visa, care este unul dintre sponsorii Jocurilor Olimpice, a declarat că deținătorii de carduri Visa din SUA au reprezentat cea mai mare parte a cheltuielilor legate de Jocurile Olimpice din străinătate, cheltuielile lor fiind cu 29% mai mari decât cu un an înainte.
Jocurile Olimpice au dus, de asemenea, la creșteri mari ale cheltuielilor efectuate de deținătorii de carduri Visa brazilieni și japonezi, se arată într-un raport publicat pentru prima marți.
Bani cheltuiți pentru JO
Pentru Paris, aproape întregul buget (96%) destinat Jocurilor Olimpice și Paralimpice Paris 2024 provine din sectorul privat, scrie euronews.com.
În acest an, au fost prevăzute 4,38 miliarde de euro pentru Comitetul de organizare al JO 2024, iar Comitetul Olimpic Internațional (CIO) a acoperit o sumă suplimentară de 400 de milioane de euro, inclusiv costurile operațiunilor de difuzare. Aceasta înseamnă că Jocurile de la Paris ar trebui să coste mai puțin decât de obicei, conform site-ului web al JO.
Bugetul organizării Jocurilor, inclusiv organizarea competițiilor, organizarea locurilor de desfășurare, forța de muncă, tehnologia și transportul, este finanțat aproape în întregime din fonduri private, alături de o contribuție semnificativă din partea CIO.
Unele orașe-gazdă din edițiile trecute au petrecut decenii recuperând datoriile, în timp ce altele sunt încă în proces de recupera acești bani, în timp ce unele au scăpat basma curată de datorii. Altele s-au confruntat cu falimentul după Jocurile Olimpice, cum este cazul Atenei.
Montreal a găzduit Jocurile de vară din 1976, ceea ce a dus la acumularea unor datorii de miliarde de dolari. I-au trebuit trei decenii pentru a-și reveni, recâștigându-și stabilitatea abia în 2006.
Cea mai costisitoare ediție a Jocurilor Olimpice a fost cea de la Soci, Rusia, din 2014. Bugetul inițial a fost de aproximativ 9,5 miliarde de euro, iar costul final a ajuns să fie de aproximativ 47 de miliarde de euro - cele mai scumpe Jocuri Olimpice de până acum.
Sponsor de lux
Pentru prima dată, anul acesta un brand de lux este sponsor olimpic. Și nu este vorba de un singur brand, ci de imperiul LVMH, scrie CNBC.
Contractul de sponsorizare al LVMH a durat un an de negocieri și în cele din urmă a ajuns la o investiție de aproximativ 160 de milioane de dolari din partea companiei mamă a unor mărci precum Celine, Louis Vuitton, Loewe, Tiffany, TAG Heuer și Dom Perignon.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.