Președintele companiei, Lucia Nora Morariu, precizează că Eximtur nu a fost turoperator al pachetelor charter care au fost investigate de către Consiliul Concurenței. ”Eximtur a acționat exclusiv ca revânzător și nu a avut niciodată contracte cu companiile aeriene pentru locuri în avioane charter, astfel că nu a fost în măsură să împartă locuri în avioane charter cu alte agenții. Cu toate acestea, autoritatea de concurență a considerat că nedelimitarea publică a Eximtur față de e-mailuri emanând de la alte întreprinderi, conținând subiecte apreciate ca fiind sensibile, referitoare la organizarea pachetelor charter, este suficientă pentru a constitui o formă de încălcare a legii chiar și de către un operator de bună-credință”, se arată într-un comunicat al companiei.
Citește și:
13 agenții de turism, amendate cu 11,5 milioane de lei
Mai mult, Eximtur și-ar fi stabilit strategia în mod independent de informațiile schimbate între celelalte companii sancționate, chiar dacă știa despre acest schimb.
”Pe parcursul investigației, Eximtur a înteles că, potrivit Legii Concurenței, nedelimitarea publică poate fi considerată încălcare, aspect necunoscut de companie până la acel moment. În acest context, pentru a nu prelungi această acțiune, care durează de mai bine de trei ani, compania și-a asumat consecințele nedelimitării publice față de informațiile respective și a acceptat plata amenzii”, mai transmite compania.
Cartelul a funcționat trei ani
Consiliul Concurenţei a sancţionat 13 agenţii de turism şi Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT) cu amenzi în valoare circa 11,5 milioane de lei (aproximativ 2,45 milioane euro), pentru coordonarea comportamentului pe piaţa comercializării produselor turistice prin agenţii de turism, a anunţat, luni, instituţia.
Conform autorităţii de concurenţă, în perioada iunie 2013 - septembrie 2016, un număr de 13 agenţii de turism şi-au coordonat politicile comerciale, inclusiv printr-un schimb de informaţii sensibile din punct de vedere concurenţial, cu scopul de a nu permite scăderea preţurilor produselor sau a pachetelor turistice comercializate.
Din totalul amenzilor de 11,5 milioane de lei, cea mai mare sancţiune a fost aplicată Touring Europabus România, în valoare de 5,397 milioane lei, urmată de Prestige Tours International (2,139 milioane lei), Paralela 45 Turism (1,723 milioane lei), Eximtur (685.116 lei), Happy Tour (519.597 lei), Aerotravel (400.754 lei), Prompt Service Travel Company (186.084 lei), Nova Travel (124.616 lei), Fibula Air Travel (88.310 lei), Tez Tour (55.930 lei) şi Rezeda World Travel (28.780 lei).
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.