Una din agențiile considerate a fi făcut parte din acel cartel al prețurilor neagă însă orice amestec.
„Ca urmare a deciziei Consiliului Concurenţei de a sancţiona agenţia Happy Tour pentru înţelegeri anticoncurenţiale pe piaţa charterelor, facem următoarele precizări: Consiliul Concurenţei a investigat o serie de companii de turism, inclusiv Happy Tour, pentru participarea la o pretinsă înţelegere anticoncurenţială ce a avut loc în legătură cu operarea charterelor. Happy Tour nici măcar nu a fost prezentă pe piaţa relevantă investigată, iar înseşi elementele de probă din dosarul de investigaţie arată un comportament corect al companiei, prin practicarea de preţuri reduse la produsele turistice, pe parcursul perioadei investigate. Prin urmare, anchetarea şi, mai ales, sancţionarea agenţiei pentru practici neconcurenţiale pe acest segment este total nejustificată. Ca entitate care îşi desfăşoară activitatea în România de 25 de ani, care contribuie anual cu sute de mii de euro în taxe şi impozite la bugetul de stat şi care a creat şi creează permanent locuri de muncă suntem îngrijoraţi că, în absenţa unor probe care să incrimineze în mod direct Happy Tour, autorităţile române, prin Consiliul Concurenţei, ne-au sancţionat în urma investigaţiei. În acest moment, se analizează toate posibilităţiile legale pentru contestarea amenzii. Happy Tour este printre puţinele agenţii de turism investigate care, în urma primirii raportului Consiliului Concurenţei care includea propunerea de sancţionare, nu a recunoscut fapta atribuită, în vederea diminuării amenzii.
De altfel, în 25 de ani de activitate Happy Tour nu a fost niciodată în atenţia Consiliului Concurenţei, nu a fost anchetată sau sancţionată pentru încălcarea vreunei legi. Compania are un program de conformare cu regulile de concurenţă, recunoscut chiar de Consiliul Concurenţei prin diminuarea nivelului amenzii propuse, şi dorim să îi reasigurăm pe toţi partenerii şi clienţii noştri că ne desfăşurăm activitatea în deplină concordanţă cu regulile aplicabile. În plus, pe întreaga durată a investigaţiei, Happy Tour a fost total transparentă, a pus la dispoziţia Consiliului Concurenţei toate documentele necesare anchetei, a cooperat prompt de fiecare dată şi a oferit toate informaţiile necesare pentru o evaluare cât mai corectă. Din păcate, prin hotărârea finală luată în ceea ce priveşte Happy Tour, ni s-a demonstrat faptul că aceste informaţii şi documente furnizate cu bună-credinţă şi care demonstrau nevinovăţia Happy Tour nu au fost luate în considerare”, a comunicat agenția.
„Autoritatea de concurenţă a constatat că, în perioada iunie 2013-septembrie 2016, 13 agenţii de turism şi-au coordonat politicile comerciale, inclusiv printr-un schimb de informaţii sensibile din punct de vedere concurenţial, cu scopul de a nu permite scăderea preţurilor produselor/pachetelor turistice comercializate”, se arată într-un comunicat al Consiliului Concurenței.
Agenţiile de turism nu au redus, sub un anumit nivel, preţul de vânzare către clienţi pentru produsele turistice şi/sau pachetele de servicii turistice comercializate.
„De asemenea, acestea au limitat sau au eliminat campaniile promoţionale ale companiilor concurente care ofereau reduceri sau gratuităţi clienţilor şi şi-au împărţit numărul de locuri în avioanele contractate pentru zborurile de tip charter pentru a limita astfel în mod artificial oferta în vederea creşterii preţului de vânzare”, se arată în comunicat.
Citeste si: Un gigant auto vrea să revoluționeze piața. Va produce și în România?
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.