În cursul zilei de 30 octombrie a fost stabilită o întâlnire cu reprezentanții Carrefour, la nivel de conducere, și au fost discutate aspecte legate de rezultatul acțiunilor de control recente, dar și despre cele depistate în ultimii doi ani, anunță autoritatea de protecție a consumatorului.
S-a convenit demararea unui proces amplu de verificare la nivelul întregii rețele, implementarea unui filtru suplimentar de supraveghere a calității produselor și serviciilor, revizuirea echipamentelor, înlocuirea acestora acolo unde este cazul și mai ales respectarea în amănunt a legislației în vigoare.
„La întâlnire a participat și CEO Carrefour, Jean Richard de Latour, care a promis supravegherea îndeaproape a întreg procesului de îndreptare a celor constatate, lucru pe care îl salut”, spune Horia Constantinescu, președintele ANPC.
S-a dispus, așa cum am mai precizat, întocmirea unui document la nivel de ANPC - Direcția de control și supraveghere piață, cu impact asupra întregii rețele, situație coordonată de directorul general Paul Anghel și de Horia Constantinescu. Carrefour va prezenta un calendar clar de îndreptare a deficiențelor.
Grupul Carrefour, sancționat! Pentru ce a fost pedepsit
În cadrul controlului au fost constatate abateri de la prevederile legale privind protecția consumatorului: expunerea spre comercializare a diferitelor sortimente de preparate culinare, în vitrine neigienizate corespunzător la temperaturi mai mici de +60 grade C; utilizarea de ustensile, tocatoare, cu grad de uzură avansat la zona de preparate culinare; nu au fost respectate condițiile tehnice pe timpul manipulării, depozitării și desfacerii produselor; utilizarea de aparate (cuptoare) insuficient igienizate, congelator mobil neigienizat în zona garniturilor și ligheane de material plastic nerecomandat în alimentația publică, cuțite cu mâner din plastic, paviment deteriorat în zona sifonului; nerespectarea temperaturii de depozitare la carnea de pui refrigerată, impusă de producător, de 0-4 grade C, în realitate fiind temperaturi de 6,4-8,5 grade C; lipsa informării corecte asupra termenului de valabilitate la preparatele culinare și la comercializarea peștelui refrigerat; neconcordanță între gradul de prospețime și afișarea categoriei de calitate conform documentelor prezentate.
Că urmare a acestor abateri operatorul economic a fost sancționat cu amendă contaventionala în valoare de 10000 de lei.
ANPC a recomandat rețelei de magazine să realizeze, la nivel de țară, următoarele recomandări în termen de maxim 48 ore: expunerea spre comercializare a diferitelor sortimente de preparate culinare în vitrine curate, cu zone subadiacente fără a avea resturi organice sau rugină; se vor respectă temperaturile impuse de legislația în vigoare, la raionul de gastronomie (masă caldă, masă rece); de asemenea la expunerea în vederea comercializării a peștelui și a produselor piscicole astfel încât temperatura să fie uniformă în masă de produs; se va pune un accent deosebit pe respectarea condițiilor de temperatura la recepția peștelui și a cărnii, atât proaspăta cât și congelată, în mod special la recepția peștelui refrigerat prin menținerea acestuia în ambalajele de transport care să aibă asigurată cantitativ gheață; operatorul economic trebuie să se asigure că nu există întreruperi ale temperaturii prin verificarea în prealabil și a termogramelor mașinilor de transport; se vor solicită furnizorilor documente din care să rezulte dată durabilității minimale susținută de: buletine de analiză pe loturi, și a tuturor documentelor cu caracter facultativ; informarea consumatorilor la locul de comercializare al peștelui refrigerat și preparatelor culinare se va realiza tinându-se cont de categoria de prospețime a peștelui; în cazul preparatelor culinare și a peștelui proaspăt se va face informarea asupra termenului de valabilitate de 24 ore; existența unui calendar rezonabil de înlocuire a componentelor cu uzură morală peste cea prevăzută în mod normal de producător; dotarea corespunzătoare a liniilor de gastronomie, înlocuirea ustensilelor din raionul gastro.
„În cazul în care operatorul economic nu va înțelege să ducă la îndeplinire recomandările din procesele verbale acestea vor constitui abateri repetate la nivelul oricărui punct de lucru, ceea ce conduce va duce la propunerea aplicării unor sancțiuni complementare, mai spun reprezentanții ANPC.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.